18. Millennium Theme (3:06)

TT 53:45

• Hudbu složil: Hans Zimmer
  • Nahrál: John van Tongeren a Mark Mancina
  • Produkce: Hans Zimmer
  • Narada 1992/1999 (72438-46962-2-1)

Začátkem devadesátých let nebyl ještě Hans Zimmer onou skladatelskou superstar Hollywoodu, jakou je dnes, a prošel si tehdy i řadou menších projektů. Jedním z nich byla i 10ti dílná dokumentární série MILLENNIUM: TRIBAL WISDOM AND THE MODERN WORLD z roku 1992. Dokument přináší pohled do života domorodých kultur a jejich pohled na dnešní moderní svět. Ve zkratce by takto šel popsat i tento soundtrack stojící ve stínu svých známějších současníků (THELMA & LOUISE, THE POWER OF ONE, BACKDRAFT). Tak jako v dokumentu se střetávaly dva světy, zde se spolu "střetávají" domorodé zpěvy a syntezátorové orgie, tak typické pro Zimmerovu tvorbu první poloviny poslední dekády minulého tisíciletí.

Střet těchto dvou světů se nese ve dvou rovinách. Jednak střídáním stylu skladeb, kdy jednu polovinu tvoří, dalo by se říci už klasická syntezátorová hudba Hanse Zimmera z počátku devadesátých let. Její background by šel přirovnat ke staršímu RAIN MANOVI, zde ale doplňovaný kytarou, sólovou trubkou, etnickou flétnou či ostrými, řezavými houslemi. Tato hudba je na CD konfrontována skladbami, které v sobě nesou druhou rovinu střetu dvou civilizací. The Stone Drag, Fiddlers / Pilgrimage To Wirikuta, Courting Song / Love in the Himalayas, Race of the Initiates, Geerewol Celebrations a další, to jsou názvy konfrontací a spoluprací dvou rozdílných hudebních světů, které zde Zimmer dokázal skloubit způsobem, který nezopakoval nikdo před ním, ani po něm. Syntezátory zde tvoří naprosto přirozený doprovod popěvků domorodých obyvatel a jakkoliv je toto spojení nemyslitelné, tak zde funguje dokonale. Zimmer se naprosto přesně trefil do rytmiky domorodé hudby a v průběhu CD dokáže jít syntezátory proti ní i plynout společně s ní, aniž by nám vytanulo na mysl, že není možná doprovázet domorodce syntezátory. Nelze se ubránit stylovému přirovnání k novějšímu a známějšímu BLACK HAWK DOWN, kde Zimmer udělal prakticky totéž.

Resumé: Jde o mimořádně originální a pestrý soundtrack pokud nejste zatvrzelými příznivci klasické filmové hudby. Pokud si neumíte představit soundtrack bez skupiny smyčců, žestů a piána, pak toto dílko jednoduše není pro vás. Musíte mít buď pochopení pro občas ulítlou hudbu Hanse Zimmera, či být fanoušky etnických OST jakou jsou POWER OF ONE, ENDURANCE apod. A právě tato vlastnost je důvodem, proč nedávám plné hodnocení, tahle hudba prostě není pro každého. Pro fanoušky HZ jde ale o dílo, které jen potvrzuje jak velký má tento skladatel cit pro etnickou hudbu.

TEAM_DADDY

Hudba ****    Album *****    Zvuk ****

Booklet CD je čtyřdílný na barevném křídovém papíře. Kromě tracklistu, obligátního textu o HZ a credits přináší už jen reklamu vydavatelství NARADA na jejich tituly z edice World Music.