TT 46:35

• Hudbu zložil: Hans Zimmer
  • Dirigoval: Bruce Fowler
  • Orchestrácie: Bruce Fowler a Suzette Moriarty
  • Produkcia: Hans Zimmer
  • Varése Sarabande 2003 (VSD-6457)

Zimmer spojil svoje sily s vokalistkou a skladateľkou Lisou Gerrard, s ktorou spolupracoval na GLADIATOROVI, a s Afričanom, takisto skladateľom i vokalistom Lebom M, ktorý mu vypomáhal na LEVOM KRÁľOVI. Za prvé menované dielko bol Zimmer nominovaný na Oscara, za to druhé ho i dostal. TEARS OF THE SUN je akčná dráma z prostredia africkej džungle, v ktorej Bruce Willis so samopalom v ruke ochraňuje trpiacich domorodých černochov pred ich trízniteľmi, "etnickými čističmi". Pre exotický smutný film s kôpkou akcie zložil pán izba (pán pokoj) exotickí, smutní hudbu s kôpkou akcie.

Prvé štyri skladby sa nesí v duchu pohodovej nálady, afrických bubienkov, rozťahaného, "kolískového" orchestra z THE THIN RED LINE, letargických gitarových brnkačiek z GLADIATORA a spevov oboch spomínaných dvoch vokalistov. Obzvlášť Lebo M zohráva na soundtracku obrovskí rolu, pretože jeho hlas v spoitosti s africkými bubienkami dodáva hudbe na kľíčovej exotike. Od piatej skladby sa charakter hudby začne zdramatizovávať a prichádzají zbesilejšie, akčnejšie momenty. Tie prvé v štýle gladiátorskej akcie, tie posledné, v 11. skladbe, v štýle Badeltovho THE TIME MACHINE. A zaznie aj zopár etnických vložiek z BLACK HAWK DOWN. Náladovo prevratnou piatou skladbou prichádza taktiež viacej smítku. Už to nie je len exotický výlet do džungle, ale i silná dráma. Posledná tretina tohto tracku je doslova citáciou tracku Light z THE THIN RED LINE (za čo by si Zimmer zaslížil na prdel).

Zimmer na TEARS OF THE SUN v zásade neprichádza s ničím novým. Všetko sme to už počuli v jeho priebežne spomenutých dielkach a na tomto CD to iba mixuje do nového finálneho tvaru. Tvaru, ktorý je orchestračne bohatší a pestrejší než GLADIATOR, smutnejší než THE LION KING a menej precítený a hůbavý než THE THIN RED LINE. Ako album je (našťastie) podstatne komplexnejší, jednotnejší a plynulejší, než chaotické inferno BLACK HAWK DOWN. Tí, čo Zimmera nemají v láske, TEARS OF THE SUN automaticky označia za plagiát. Tí, čo ho zbožňují, na ňom ocenia, že je to zase ďalšia zimmerovka, ktorí si pre jej chytľavosť musia dávkovať aspoň 5 krát za deň. Tiež to tak robím - i keď ma to neprivádza do žiadnych zimomriavkových extáz.

Hudba ***    Album ****

Varesáci opäť prekvapují. Ĺ tvorlistový, z kriedového papiera, kompletne farebný. Zopár fotiek z filmu, základné info, výpis všetkých členov Hollywood Studio Symphony a texty chorálov zo skladieb Yekeleni a Kopano v afričtine i v anglickom preklade. Všetko krásne zladené s tromi vzormi farebného podkladu. Proste íroveň bookletov Decca Records.