TT 45:19

• Hudbu zložila dirigoval: Alan Silvestri
  • Orchestrácie: James B. Campbell
  • Produkcia: Alan Silvestri
  • Nahraté na Skywalker Ranch, California
  • Varese Sarabande 1990 (VSD-5302)

Predator patril k filmom môjho detstva, videl som ho nespočetne krát a myslím si že hudba je jedným z jeho najvydarenejších prvkov. Score z neho je ale v našich končinách nezohnateľné a jeho tržná hodnota na aukciách sa pohybuje cez $35. Nebolo totižto nikdy oficiálne vydané a vyšlo iba ako bootleg od nezávislej firmy Alien Records. Zatiaľ som sa teda spokojil iba so soundtrackom z "dvojky" a s veľkou zvedavosťou som ho zasunul do CD playera.

Divočina, džungla. To sí slová ktoré najpresnejšie vystihují charakter tohoto pekelného soundtracku. Pokiaľ máte hudbu z tejto filmovej mimisérie zafixovaní v pamäti tak ako ja (a nezáleží na tom z ktorého dielu) toto CD Vás určite nesklame. Je tu všetko čo chcete aby tu bolo. Rozdiel medzi prvým a týmto Predatorom je iba v bohatších orchestráciách - viac nástrojov a exotických zvukov. Motívy sí nezmenené a ani jeden tu nechýba. V ôsmej skladbe This is History spoznáte vojenský motív prítomný v ívode "jednotky" pri prílete helikoptéry. V skladbách Tunnel Chase a End Title nájdete hlavné Predatorovské motívy v celej svojej kráse. Celý soundtrack je vlastne zmesou týchto motívov a variácií na ne. Jednotlivé skladby mají veľmy podobný charakter a príliš sa od seba nelíšia.

Mierne vybočuje iba krátka Rest in Pieces (podarený názov...) ktorá podfarbovala Gloverovu návštevu mýtveho priateľa na New Yorkskom cintoríne. Začína známym motívom "smutnej hymny" hraným na trubku. Tento pokojný ívod PRUDKO preruší asi najšialenejšia pasáž na soundtracku - zmes prenikavých džunglovo-exotických zvukov vedených razantnými bicími. Tento striktný prechod môže pri vyššej hlasitosti a neznalosti skladby priviesť slabším povahám v lepšom prípade psychickí nevolnosť !

Predator 2 je solídny soundtrack. Nie je to však žiadne umelecké dielo. Je to proste poctivo odvedené remeslo a ak ste faníšikom tejto sci-fi "ságy" rozhodne si ho obstarajte.

POMO

Jedna dvojstrana čb fotografií z filmu a štyri strany ponuky soundtrackov od Varese Sarabande.