TT 36:14

• Hudbu zložil a zaranžoval: Hans Zimmer
  • Orchestrácie: Shirley Walker
  • Dirigovala: Shirley Walker
  • Produkcia: Hans Zimmer a Jay Rifkin
  • Varese Sarabande 1990 (VSD-5286)

Pacific Heights patria do Zimmerovej rannej tvorby a je to na nich poznať. Album nieje tak "uhladený" ako podstatná väčšina toho čo tvorí v síčasnosti. Zimmer tu zatiaľ iba hľadá svoj, dnes už tak populárny sound. Žánrovo ide o dosť rozporuplní hudbu s mierne experimentálnym nádychom. ťažko povedať, či boli producenti filmu s týmto score spokojný. Napriek tomu že ide o mainsteamový thriller odohrávajíci sa v San Franciscu, Zimmerovi nerobilo problém prichutiť hudbu napr. exotickými latinskými prvkami (!). To je ale vedľajšie, pretože nám ide predsa len o to, ako znie toto CD pri samostatnom posluchu... A z tohto hladiska je celkom zaujímavé.

úvod Pacific Heights je solídny, klasicky Zimmerovský. Do nevýrazných elektronických zvukov sa primieša "gitarový" motív doprevádzaný syntezátormi. Tento rozbeh je neskôr pribrzdený trubkou a tá prenechá hlavné slovo ženskému vokálu. Potom následuje opäť gitara a po nej už prichádzají prvé bizarne štylizované thrillerové pasáže, ktoré tvoria podstatní časť soundtracku. ústredný motív je hraný na klavíri a prvý krát sa Vám predstaví v druhej polovici prvej skladby. V najkrajšom prevedení ho nájdete hneď v ívode tretieho tracku, kde je obalený veľmi príjemnými, už spomínanými ázijskými motívmi. Je to asi najkrajšia pasáž soundtracku. Po nej prichádzají opäť prevažne len thrillerové íseky občas prerušované buď nečakaným trubkovým sólom, ďalšími ázijskými prvkami alebo kľudnou a príjemnou hlavnou témou.

Toto CD je určené v prvom rade Zimmerovým skalným faníšikom. Jedným z dôvodov je aj fakt, že tu môžu počuť zopár skutočných nástrojov, s čím sa v jeho síčasnej tvorbe stretní len zriedkavo. Ide o basoví gitaru, klavír, trumpetu a saxofón. Ženský vokál Carmen Twilleyovej je taktiež skutočný.

Booklet obsahuje iba šesť čb fotografíí z filmu.