17. Boarding the Sub (1:35)

18. Reprise of Waves of Brotherhood (Finale) (2:38)

TT 40:34

• Hudbu zložil: Randy Edelman
  • Produkcia: Randy Edelman
  • Milan Records 1999 (73138 35878-2)

Podobne ako sa Edelman pokísil nadviazať svojim Síbojom cti (The Quest) na íspech Dračieho života (Dragona), pokísil sa aj o vzkriesenie gettysburgskej Občianskej vojny svojím militaristickým Hunleym. Lenže podobne ako išlo i v prvom prípade iba o napodobeninu, postrádajícu všetky nevyhnutné ingrediencie originálu, ide aj v tomto prípade iba o odvar, ktorý musí zanechať chladným každého len trochu sídneho poslucháča filmovej hudby.

The Hunley je podmorským dobrodružstvom plným stiesňujícej atmosféry, akčných patriotistických okamihov a "rádoby nervy drásajícich" thrillerových pasáží (rozumej "pasáží, ktoré sa snažia byť napínavými, no moc im to nejde"). Takmer všetka hudba pozostáva iba z plochých, nevýrazných, čisto syntetických kompozícií, navyše s chabou tematickou prepracovanosťou. Títo fádnu masu dosť priemernej a nezáživnej hudby spestrují občasné výstupy sólo nástrojov, predovšetkým trubky a klavíra. Trubka je vlastne tým prvým, čo z CD zaznie. Sme ňou uvedený do soundtracku, pričom v pozadí počujeme pomaly sa rozpítavajíce sa syntezátorové peklo, ktoré následne preberá hlavné slovo. A po niekoľkých krátkych epizódkach a doplňujícich výstupoch je táto istá trubka tiež tým, čo celé CD uzatvára. Klavír tu svojimi hlbokými tónmi preberá funkciu občasného zdramatizovania a podobne ako bol na albume The Quest otcom najkrajšej (a najatypickejšej) skladby celého CD, aj tu predvádza nádherné romantické sólo v skladbe War and Romance.

A to je asi tak všetko. Tento album by si pravdepodobne zaslížil o niečo lepšie hodnotenie než The Quest, pretože má aspoň svoj charakteristický nádych vojenského patriotizmu, ktorý mu dodáva na celistvosti a drží ho po kope. Vyššie hodnotenie by však znamenalo priblíženie sa Poledourisovmu The Hunt for Red October a to by bola jeho urážka. S kombináciou ponorkovej akcie a syntezátorov totiž zostáva Edelman s jeho výtvorom hlboko v tieni Poledourisovho diela (nehovoriac o Zimmerovom majstrovskom Crimson Tide...).

Hudba **    Album ***

Rozkladací, trojlistový, veľmi pekný. Kompletne farebný, s dvoma veľkými a dvoma malými fotkami z filmu. Popri trackliste a neodmysliteľných ídajoch o soundtracku sa v ňom nachádza tiež historický text o ponorke Hunley (ide o film, nakrítený podľa skutočných udalostí) a komentár Randyho Edelmana ku skomponovanej hudbe. Priestor pod médiom je priesvitný.