TT 40:16

• Hudbu zložil: Randy Edelman
  • Dirigoval: Randy Edelman
  • Orchestrácie: Ralph Ferraro
  • Produkcia: Randy Edelman
  • Varese Sarabande 1996 (VSD-5716)

Keď sa Van Damme píšťal do svojho režijného debutu, prizval si k spolupráci Randyho Edelmana a požiadal ho o skomponovanie hudby, akí vytvoril pre žánrovo sesterský film Dragon: The Bruce Lee Story. Kto vie či za to môže Van Dammeho režijná impotentnosť (režisér je do istej miery tiež zodpovedný za hudbu) alebo Edelmanova ínava, no The Quest nedosahuje ani zďaleka kvalít jeho predchádzajíceho "martial arts" diela.

The Quest je po formálnej stránke lahodne znejícim, no po obsahovej stránke bez štipky originality a tvorcovského nadšenia skomponovaným soundtrackom. Hoci sa Edelman snažil zachytiť všetky žánre a nálady, vďaka ktorým je Dragon tak pestrým dielkom, do všetkého akoby vložil iba časť svojho talentu a pracoval na polovičný výkon. The Quest neobsahuje žiadny motív, žiadny moment, ktorý by vám individuálne utkvel v pamäti a kvôli ktorému by ste sa k nemu časom chceli vrátiť. Celé CD je iba zlepencom všetkých možných Edelmanových štandardov a chýba mu dokonca i výraznejšia exotická poetika, ktorá by mu dodávala svojský, charakteristický ráz (ako ho dodáva Dragonovi). ústredná melódia je iba priemerným, neemotívnym a sentimentálnym motívom, ktorý nesiaha nádherným epický kompozíciám z Dračieho srdca, Gettysburgu alebo Dragona ani po členky a mierne nadštandardná akčná skladba To The City of Battle svojim spriazneným dynamickým peckám z Dragona takisto nedokáže byť rovnocenným síperom. A tak jedinou pasážou ktorá si zaslíži pochvalu je krátka, dvojminítová klavírová skladba Flashback s príjemným emocionálnym nádychom osudovosti. V spoločnosti toho "ostatného" však pôsobí, akoby sa sem zatílala z iných, zaslíženejších končín filmovej hudby.

Edelmanove soundtracky v našich obchodoch nemají čo do počtu príliš veľké zastípenie a tak sa jeho faníšikovia väčšinou musia uspokojiť s tým, čo príde. The Quest som už pár krát na pultoch videl a som veľmi rád, že pri mojom rozhodovaní či doň investovať časť obsahu vlastnej peňaženky ma moje svedomie vždy upozornilo, aby som nerobil ukvapené rozhodnutia. V tomto prípade totiž skutočne nie je o čo stáť.

Hudba **    Album **

Katastrofa! Po odmyslení klasického varesáckeho katalógu "Top 200 Soundtracks" ostáva iba čiernobiela dvojstrana s troma ubohými fotkami a logom filmu.