• Hudbu zložil: Randy Edelman
  • Dirigoval: Randy Edelman
  • Orchestrácie: Greig McRitchie a Randy Edelman
  • Produkcia: Randy Edelman
  • Nahraté v Rusk Sound Studios, Hollywood, CA
  • MCA Records 1993 (MCD10827)

Dragon: The Bruce Lee Story patrí spolu s Dragonheart k najznámejším a najobľíbenejším dielkam Randyho Edelmana. Obidva sí príjemnými a nenáročnými soundtrackami bohatými na krásne motívy a pri prvom vypočutí obidvoch začne poslucháč okamžite loviť v pamäti odkiaľže pozná tí a tí chronicky známu melódiu (v oboch prípadoch to je z filmových trailerov alebo oscarových večerov). Napriek tomu si však myslím že Dragonheart je predsa len kompaktnejším albumom a rovnaké hodnotenie by nebolo na mieste.

Dragon: The Bruce Lee Story obsahuje všetky žánre, v ktorých sa Edelman zvykne pohybovať, plus niečo navyše. Najväčším prekvapením soundtracku je Dragon Theme â?? dynamická akčná pecka, dokonale sa hodiaca k síbojom mužov v kimonách. Z CD zaznie niekoľkokrát, často ako síčasť pôvodne iným smerom uberajícej sa skladby. Ďalej nájdeme na CD krásne romantické skladby, ktoré väčšinou začínají nežným klavírom (ten je Edelmanovou silnou stránkou, čo dokonale potvrdzuje nádherný ívod 8. tracku) a pomaly sa rozrastí v slávnostné monumentálme orchestrálne výbuchy â?? presne na štýl toho najlepšieho z Dragonheart. Do toho sa miešají rozmanité, miestami relaxačné pasáže s ázijskou poetikou, vytvorenou harfami, píšťalami atď. Všetka táto "pozitívne ladená" hudba je naozaj veľmi pekná a niet jej čo vytkníť.

Bohužiaľ, tento príjemný exotický posluch dosť nepríjemne naríšají thrillerové pasáže. Edelman nieje univerzálnym skladateľom a zatiaľ čo v komponovaní nežných, až rozprávkových melódií je hotovým majstrom, jeho dramatické party pôsobia doslova kýčovito. Prvého z nich sa dočkáme hneď v druhej polovici ívodného tracku, kde nadväzuje na spomínaní, skvelí Dragon Theme, čo pôsobí doslova ako studená sprcha. Ďalšie sa objavují priebežne v trackoch 5, 7, a 14. V závere CD sí umiestnené dve úPLNE zbytočné skladby. Prvou je Edelmanova "džezovka z kaviarne" First Date a druhou "bláznivá pesnička zo zábavného podniku" spievaná nejakou bláznivou ženskou a navyše v Kantonštine. K čomu je to pre boha dobré?!

Edelmanov gíčovitý štýl hudby je pre tento typ filmu ako stvorený a i ako samostatná jednotka v CD playeri je tento soundtrack veľmi pestrým dielkom, ktoré - i keď pôsobí dosť "gulášovito" - vďaka s tým spojenému neustálemu meneniu charakteru hudby ani na chvíľu nenudí. Nebyť tých pár nežiadícich, uši trápiacich thrillerových skladieb, určite by som neváhal s vyšším hodnotením.

Rozkladací, trojlistový. Ĺ esť filmových fotografií, tracklist a základné ídaje, všetko na oranžovo-žltom pozadí.