• Hudbu zložil: Lennie Niehaus
  • Motív "Kate's Theme" zložil: Clint Eastwood
  • Dirigoval: Lennie Niehaus
  • Orchestrácie: Greig McRitchie
  • Produkcia: Lennie Niehaus
  • Varese Sarabande 1996 (VSD-5808)

Lennie Niehaus je dvorný skladateľ Clinta Eastwooda a ja neviem pochopiť prečo je tomu tak. Niehaus je totižto emocionálne impotentný a pokiaľ chce mať Eastwood vo filme nejaký zmysluplný motív, musí si ho zložiť sám. A rovnako ako na väčšine ich spoločných soundtrackov, aj na tomto nájdeme dva nesírodé hudobné štýly, z ktorých ten horší (Niehausov) bohužiaľ (opäť) prevažuje.

Jeho thrillerová časť soundtracku je následného charakteru: na pozadí sprievodná, temná hudba v štýle Howarda Shora, v popredí najrôznejšie - či už elektronické alebo orchestrálne - zvukové bizarnosti. V jedinej, štvrtej skladbe The Mansion Chase sí tieto prvky zosíladené v rytmický tok hudby, ku ktorému sa neskôr pridá dominantný klavír a výsledkom je relatívne zaujímavá ukážka alternatívneho štýlu komponovania filmovej hudby.

S tým všetkým extrémne kontrastuje Eastwoodov ístredný motív Kate's Theme, ktorý je typickým sentimentálnym dojákom (na aké je Eastwood expertom). Ide o nádherný klavírový part, ktorý zaznie z CD dva razy - v ívode v čisto klavírovom prevedení a v závere obohatený mohutným orchestrom. Pokiaľ toto CD stojí kvôli niečomu za kípu (samozrejme nie za iní ako bazaroví cenu), tak sí to práve tieto dve krásne skladby. Na záver mi ešte nedá nespomeníť vynaliezavosť kompilátora tohto albumu, ktorý za íčelom "spestrenia" monotónneho posluchu zaradil do prostriedku CD "baroví džezovku" s názvom Christy's Dance. Geniálne! (samozrejme myslené sarkasticky)

Hudba **    Album **    Zvuk ***

Dvojlistový, z vnítra čierno-biely. Na jednej strane dve fotografie: Clint Eastwood (čo by režisér za kamerou) a Ed Harris (čo by postava z filmu), na druhej text Kevina Mulhalla o Eastwoodovi, Niehausovi a ich dlhoročnej spolupráci.