• Hudbu složil: Harry Gregson-Williams
  • Dirigoval: Harry Gregson-Williams
  • Orchestrace: Ladd McIntosh
  • Nahráno v The Newman Stage, Twentieth Century Fox
  • Produkce: Harry Gregson-Williams
  • Varese Sarabande 2009 (302 066 967 2)

Na filmových zpracování comicsových X-Menů se již vystřídali čtyři renomovaní skladatelé v pořadí Kamen, Ottman, Powell a nyní HGW, série tudíž postrádá jakýkoliv jednotící hudební prvek. Poslední příspěvek z pera Harryho Gregson-Williamse, který vlastně neměl na co navazovat, ani v nejmenším nedosahuje schopností autora a zůstává daleko za očekáváními. Na druhou stranu režisér filmu Gavin Hood si hudbu pochvaloval a označil ji za brilantní - ve filmu možná ano, my ale se podíváme, jak to celé vypadá na placce.

Hned úvodní skladba Logan Through Time poskytne celkem komplexní náhled na celé album. Hlavní motiv je velmi dobrý, dost možná největší klad soundtracku, bohužel ale není využit celý jeho potenciál, Gregson-Williams si s ním mohl rozhodně více pohrát. Sbory a perkuse odkazují do minulosti na KINGDOM OF HEAVEN, orchestrace spíše na THE CHRONICLES OF NARNIA: PRINCE CASPIAN a pro skladatele typická elektronika je zde použita přiměřeně. Následující skladby už nepřinášejí nic příliš zajímavého či nového - je tu nudná výplň (Lagos, Nigeria, Victor Visits), trocha trademarkové HGW romantiky (Kayla), příjemná elektronika (Wade Goes To Work), nepříjemná elektronika suplující zvukové efekty (Logan Meets Gambit), a co je největším zklamáním, velmi slabá a beznápadná akce mnohdy připomínající spíše bezhlavý balast (Agent Zero Comes For Logan, The Towers Collapse). Tu a tam se sice vynoří nějaké ostrůvky naděje (Adamantium, To the Island), které zahrnují citaci hlavního motivu, ovšem ani ty nevytáhnou Wolverina z podprůměru. A závěrečná skladba s nejmonumentálnějším podáním hlavního tématu "...I´ll Find My Own Way" naznačuje, jak parádní score by mohlo vzniknout, kdyby se i ostatní části nesly ve stejném duchu. Bohužel.

X-MEN ORIGINS:WOLVERINE je zklamáním. Gregson-Williams sice přišel s povedeným motivem, ale obalil ho takovou spoustou zelenáčského RCP šrotu, že je to až trestuhodné. X-MEN ORIGINS: WOLVERINE není score pro hrdinský blockbuster, spíše pro průměrný akční film či PC hru, houževnatý mutant zkrátka tentokrát nezapíchl své drápy příliš hluboko, a tak si na velkolepou akci ve stylu Remote Control Productions budeme muset počkat do léta, až z dalekého Cybertronu přiletí Steve Jablonsky a jeho score k TRANSFORMERS 2.

Meridius

Hudba **    Album ***    Zvuk *****