• Dirigent: Harry Gregson-Williams
  • Orchestrace: Ladd McIntosh, Geoff Stradling, Jennifer Hammond, Larry Rench
  • Nahrál: London Session Orchestra
  • Nahráno: Abbey Road Studios
  • Producent: Harry Gregson-Williams, Peter Cobbin
  • Walt Disney Records 2008 (0-5008-71085-0-2)

Druhý filmový výlet do bájného světa Narnie s podtitulem PRINCE CASPIAN, od něhož si producenti slibovali velké kasovní tržby, skončil překvapivým neúspěchem. Diváci možná prokoukli absenci atmosféry, dobrých herců a režisérské invence. Tvůrčí tým se od prvního dílu nezměnil, a tak se na postu skladatele objevil opět Harry Gregson-Williams. Jeho hudba spolu s triky, výpravou a kostýmy je to jediné, co ve druhé Narnii funguje. HGW pro PRINCE CASPIANA šáhl po osvědčených motivech z prvního dílu a přidal k nim několik nových.

První novinkou je motiv Caspiana, jenž zazní hned v úvodní Prince Caspian Flees a objevuje se i v pozdějších fázích score - nejnabitějších forem se dočká v Battle at Aslan's How a v počátku Return of the Lion, kde je propojen s chorály. Další novou postavou je zlý král Miraz, který se také dočkal vlastního pevného motivu. Jeho motiv je dobře patrný v Miraz Crowned, mimoto je jeho postava ve filmu doprovázena i patřičně hrozivým hudebním podkladem - nízké tóny a temné sbory už samy o sobě dostatečně nastiňují jeho nekalé úmysly. Return of the Lion je jednou z klíčových skladeb jak z hlediska filmu, tak z hlediska hudby, a přestože se HGW nikdy nesnažil přibližovat se nebo napodobovat Howarda Shorea, chorální orgie z úvodu této skladby zní jako vystřižené z Prstenovské trilogie.

Vrcholem alba je bezesporu akční Raid on the Castle, která úspěšně navazuje na skvělou Battle z jedničky. HGW zde staví převážně na bicích s příměsí elektroniky a smyčcích, aby v závěru skladby nechal vyniknout nám známý heroický motiv. Ze starších témat skladatel využil ještě motiv dětí (The Kings And Queens of Narnia) a dokonce motiv pana Tumnuse (úvod The Door in the Air), jenž se v PRINCI CASPIANOVI vůbec neobjeví. Stejně jako před třemi roky se albu nepodařilo vyvarovat se koncentrovanému zlu v podobě kvarteta popových písniček. Naštěstí byly songy opět chytře umístěny na konec CD, což umožnuje nerušený poslech orchestrálního score.

Hudba PRINCE CASPIANA je stejně jako film temnější než kompozice z prvního dílu. Největším rozdílem je množství akční hudby, které je v CASPIANOVI skutečně hodně. Skladby jako Prince Caspian Flees, Raid on the Castle nebo Battle at Aslan's How se jistě zařadí mezi oblíbené akční kousky tohoto roku. Po zklamání z Harryho slabého roku 2007 se jedná o příjemnou vzpruhu a jeden z těch zajímavějších počinů letošní sezóny. Pro třetí díl se bohužel s Gregson-Williamsem nepočítá. PLAVBU JITŘNÍHO POUTNÍKA už nebude (bohudík) režírovat Andrew Adamson, nýbrž Michael Apted. Jako nový skladatel byl ohlášen David Arnold (GODZILLA, STARGATE). Jak si poradí s tematickým materiálem, který mu HGW v Narnii zanechal, se dozvíme v roce 2010.