Druhá sezóna TUDOROVCŮ pokračuje zhruba tam, kde první skončila. Sleduje definitivní rozluku impulsivního britského panovníka Jindřicha VIII. (stále charizmatický Jonathan Rhys Meyers) se svou zákonitou manželkou Kateřinou, tedy i s katolickou církví. Jindřich se s Kateřinou (Maria Doyle Kennedy) rozvádí a uzavírá sňatek se svou intrikářskou milenku Annu Boleynovou (svůdná Natalie Dormer), čímž jej a zároveň celou Británii papež Pavel III. (veterán Peter O´Toole) dává do klatby. Děj se točí kolem intrik královny Anny, Jindřichově zesilující paranoie ze ztráty moci a s tím související popravy Jindřichových domnělých spiklenců. Hudbu k této historické fresce opět složil Zimmerův odchovanec z bývalé Media Ventures Trevor Morris (videohry NEED FOR SPEED: CARBON, COMMAND AND CONQUER 3: TIBERIUM WARS či seriál MOONLIGHT), který měl poprvé příležitost pracovat se svými tématy z předchozí série. Téměř osmdesátiminutové score bylo vydáno rok po uvedení 2. série společností Várese Sarabande. Má zahrnovat to nejzajímavější a údajně to nejlepší z Morrisovy kompletní nahrávky pro 10 dílů 2. série.
Morris (podobně jako v kompozici pro předcházející sezónu) dává důraz na temnější, dramatickou hudbu, kde dominuje smyčcová sekce. Občas si vystačí pouze se sólo violoncellem (Smeaton´s Sad Violin) či několika smyčci (More Is Jailed, More Refuses To Take The Oath, Anne Made Marquess a další). Klasické akce tu moc nenajdeme, spíše se jedná o zběsilé rytmické perkuse v klasickém stylu Media Ventures, rychlé tahy smyčců s příchutí elektroniky (Anne´s Premonition, Henry Injured, Smeaton Is Tortured), které patří k tomu slabšímu z výsledné nahrávky. Není nouze o emoce, kde jsou využity rozličné vokály či sbory (Cardinal Fisher Is Executed, Thomas More Is Executed, Farewell To A Queen / Katherine Dies, Anne Dreams Of Her Childhood, Anne´s Final Walk) či o vznosnou, gradující linku ala DA VINCI CODE (And So It Begins, Henry Eats The Swan). S přibývající stopáží se ovšem dostavuje monotónnost tak typická pro RCP (několik skladeb je příliš jednotvárných a nicneříkajících)
Potěší však, že Morris tentokrát více pracuje se svými tématy. Obzvláště oproti score k předchozí sérii variuje chytlavé ústřední téma, které je přítomno v úvodní znělce, která se dočkala mírné úpravy (The Tudors Main Title Theme). Zkrácená verze je k mání v závěrečné The Tudors End Credits. Tato melodie je využita ve scénách, které měly pro další vývoj velký dramatický potenciál- jako například krátká sekvence pro scénu korunovace Anny Boleynové, kde Morris začleňuje smíšený pěvecký sbor v plné míře (Anne´s Coronation). Dále se tématu dostává prostor ve skladbě A King Reborn, kde si skladatel vystačí s vyťukáváním ústředního motivu na klavír. Dále se motivu dostává prostor ve scénách s Kateřinou na pozadí smyčců (Anne Made Marquess, Farewell To A Queen / Katherine Dies), či dramatická kulisa k dvěma popravám důležitých postav (Cardinal Fisher Is Executed, Thomas More Is Executed), kde je opět začleněn sbor. Na albu se dostává prostor i vedlejším motivům, např. motivu Jindřicha VIII. z první série (And So It Begins) či romantickému motivu nového Jindřichova vzplanutí k Jane Seymour (Henry Meets Jane Seymour, Aren´t You The King Of England? ) a mnoha dalších.
THE TUDORS: SEASON TWO je stále ještě zdařilým počinem, který stojí za to si poslechnout a patří k těm lepším, co továrna RCP vyrobila. Morris tentokrát potěšil četnými variacemi ústředního motivu (jenž je rozeset po celé nahrávce) a dojemnými momenty. Selhává však ve struktuře alba jako takového (zhruba třetinu tvoří nesourodé a příliš nevýrazné skladby, které by na albu nemusely být přítomny) a chybí zde jednotící prvek, který by vše pospojoval do jednoho fungujícího celku a v dramatické hudbě (jenž kopíruje postupy RCP). Fanoušky RCP jistě potěší, ti jiní budou muset zkousnout fakt, že toto score patří spíše k lepšímu průměru (tedy na hraně mezi 2 a 3 *).
Vamp
Hudba *** Album ** Zvuk ****
|