Finale (4:21)

TT 46:33

• Hudbu složil: Trevor Morris
  • Orchestrace: Pete Anthony, Jeff Atmajian, Brad Dechter, Jon Kull
  • Produkce: Trevor Morris, Kaz Boyle
  • Varese Sarabande 2007 (VSD-6867)

Trevor Morris je dalším ghost-writerem z bývalé Media Ventures, který se vydal na sólovou dráhu. V posledních letech se věnoval hlavně psaní hudby k počítačovým hrám jako NEED FOR SPEED - CARBON, COMMAND AND CONQUER 3 nebo ARMY OF TWO. TUDOROVCI z produkce HBO jsou tedy pro něj prvním větším projektem. Kostýmní drama se odehrává v Anglii za vlády Jindřicha VIII. (skvělý Jonathan Rhys Meyers) a ukazuje tehdejší intriky, prospěchářství a ložnicové aktivity mladého krále. Ze známých herců se zde ještě objevuje Sam Neill, jenž ztvárňuje kardinála Wolseyho. Popcornizovaný příběh je ušitý na míru dnešnímu mladému publiku a samotný seriál dokonce získal dvě ceny Emmy.

Jednu z těchto cen získal skladatel Trevor Morris - za nejlepší znělku. Chytlavé Main Title Theme, které rozbíhá CD za použití elektrických houslí, sborů a popových bicích, je jednou z několika skladeb, jež si zaslouží zvýšenou pozornost - dalšími jsou A Historic Love a její prodloužená verze Wolsey Commits Suicide/Finale; Morris zde nasadil jemné milostné téma s ostinátní smyčcovou linkou na pozadí, která připomíná houslový motiv z Jonesova POSLEDNÍHO MOHYKÁNA. Když už jsme u reminiscencí, Pathetic Fallacy zní, jako by vypadla z partitury Morrisova bývalého kolegy Harryho Gregson-Williamse pro KINGDOM OF HEAVEN - Pathetic Fallacy je jedinou skladbou s převahou religiózních sborů.

Elektronika hraje v THE TUDORS velkou roli, však taky skladatel pochází ze stáje Hanse Zimmera, ale nikdy není příliš výrazná nebo rušivá. Achillovou patou THE TUDORS jsou spíše některé nevýrazné skladby, u kterých je těžké všimnout si, kdy začaly a kdy skončily. Příkladem budiž Whispers and Confessions. Akce, jež bývá předností skladatelů z Media Ventures, dostává na CD málo prostoru. Jedná se o perkusní vřavu á la POSLEDNÍ SAMURAJ v Jousting nebo svižné smyčce v Murder in Urbino. Trevor Morris stvořil lehce stravitelné dílko se silnými i slabými místy stojící na několika z průměru vystupujících skladbách/momentech. Hudba k TUDOROVCŮM sice není tak rozmáchlá a nadupaná jako díla Morrisových kolegů (Zimmerův GLADIATOR, Gregson-Williamsův KINGDOM OF HEAVEN), ale své posluchače si najde. Závěrem nutno říci, že TUDOROVCI jsou pro Morrise především vstupenkou do širšího povědomí a nadějným příslibem do budoucna.