TT 55:28

• Hudbu zložil: Hans Zimmer a Lisa Gerrard
  • Dirigoval: Gavin Greenaway
  • Orchestrácie: Bruce Fowler, Yvonne S. Moriarty, Walt Fowler, Ladd McIntosh, Elizabeth Finch a Jack Smalley
  • Produkcia: Hans Zimmer, Klaus Badelt, Alan Mayerson
  • Decca Records 2001 (013192)

Nenávidím všetky tie nechutne komerčné vydania "More music from...", ktoré sí väčšinou iba zlepencom toho, čo sa nevošlo na prvý album. A o to viac som prekvapený kvalitou, ktorí poníka ten najčerstvejší z nich. Sám tomu ešte stále nemôžem uveriť, no tento album sa mi istým spôsobom páči viac než originál. Pôvodný Gladiátor ma sklamal emocionálnou plytkosťou, ktorá ho zužovala pri všetkých pasážach "rádoby vážnej" orchestrálnej hudby. Album mi prišiel ako príliš fádna, nezáživná a násilne depresívna hudobná kulisa vhodná akurát tak na pohreb (samozrejme s výnimkou skladieb The Battle a Barbarian Horde, pri ktorých by onen nebožtík akurát vstal z mýtvych).

Na tomto CD nenájdete takmer žiadnu čisto depresívnu skladbu a väčšina hudby je ráznejšieho, akčnejšieho charakteru. Poníka väčšie množstvo odlišných štýlov, vďaka čomu je oveľa pestrejšie, zaujímavejšie a "zábavnejšie" než jednotka. Nájdete tu krásne gitarové akustické prevedenie ístredného motívu (9.), exotické píšťaly z marakéšskeho trhoviska (10.), nové pasáže s magickým hlasom Lisy Gerrardovej a niekoľko ďalších zaujímavých maličkostí, po ktorých niet na prvom CD ani stopy. Zopár krát zaznejí tiež staré známe motívy aj celé dlhšie pasáže z prvého albumu, no zakaždým v nových variáciách, občas prekladané ítržkami dialógov. Tie vôbec nenarušují kontinuitu posluchu a naopak brilantne umocňují vyznenie hudby, ktorí uvádzají (sí umiestnené výhradne v ívodoch skladieb). Tým jediným, čo musím na tomto CD striktne odsídiť, je záverečný track. Ide o disko remix toho najkrajšieho, čo poníkal prvý album - Gerrardovej skladby Now We Are Free. Ide skutočne o výnimočne príšerní záležitosť, ktorá si nepochybne nájde miesto na teenagerských diskotékach, no faníšik filmovej hudby z nej musí zákonite dostávať mizériu.

Ako album nie je More Music From Gladiator ani zďaleka tak brilantne zmixovaným a kompaktným ako jeho predchodca. Je to totiž predsa len iba kompilácia toho, čo sa nevošlo na originál - kompilácia kratších a samoíčelnejších hudobných pasáží, ktorým to svedčí krásne o samote, no spolu pôsobia tak trochu gulášovito. A či sa vám bude páčiť? Pokiaľ sa vám VEľMI páčilo prvé CD, bude sa vám páčiť o niečo menej. Pokiaľ vám prvé CD prišlo tak trochu nudné, bude sa vám po istých stránkach páčiť naopak viacej. A pokiaľ ste boli už z toho prvého zhrozený a znechutený, potom vám niet pomoci a toto CD pre vás bude hotovým peklom na Zemi.

Hudba ****    Album ***    Zvuk *****

Ĺ esťlistový, rozkladací, kompletne farebný. Z jednej strany fotomontáž záberov z filmu, z druhej základné ídaje, tracklist, množstvo textu od Zimmera a kísok od Gerradovej. V tom svojom komentuje Zimmer individuálne každí skladbu a v tom Gerrardovej približuje táto diva cestu, ktorou sa dostala ku komponovaniu inkriminovanej hudby a aké to bolo celé ížasné. A ešte niečo - jedna celá vnítorná strana bookletu je venovaná slizkej reklame na DVD a videokazetu s filmom.