TT 53:43

• Hudbu složil: Harry Gregson-Williams
  • Dirigoval: Harry Gregson-Williams
  • Orchestrace: Ladd McIntosh
  • Produkce: Harry Gregson-Williams
  • Hollywood Records (iTunes) 2006

Originální krimi-thriller s prvky sci-fi v podobě časových smyček stvořil v roce 2006 obrazový mistr Tony Scott. Do hlavní role svého filmu obsadil stejně jako v případě CRIMSON TIDE nebo MAN ON FIRE Denzela Washingtona. Skladatelskou pozici již tradičně okupuje jeho stálý spolupracovník a bývalý člen Zimmerovy továrny Media Ventures/RCP Harry Gregson-Williams.

Soundtrack DEJA VU by se dal rozdělit do tří tematických ploch. Klasické thrillerové črty, romantické téma a akční hudba. Každý, kdo slyšel alespoň jeden žánrově příbuzný soundtrack od HGW, si to dokáže živě představit. Thrillerový podkres zařizují tradičně smyčce s příměsí elektroniky, v tomto případě zabíhá skladatel místy až do noirové hudby. Zajímavým zpestřením jinak standardní kompozice je použití zlověstných tlumených fanfár (nejvýraznější ve skladbě Hideout), díky kterým se dá DEJA VU snáze odlišit od typově podobných nahrávek. Zato romantický, na klavír teskně vyťukaný, motiv ve skladbě Dazzle Me, který posléze přechází pod patronát Pereirovy kytary, je sice kolovrátkový, ale rozhodně je také velmi příjemný a dost možná nejlepším trackem na albu. Akční část nahrávky prezentuje nejdokonaleji devítiminutová Humvee Chase. Nečekejte ale ostrý, téměř nestravitelný balast á la MAN ON FIRE, nýbrž rytmickou dobře poslouchatelnou akci ve stylu SPY GAME. Tento fakt většina soundtrackových příznivců rozhodně uvítá. Nutno ještě dodat, že závěr alba "zdobí" docela neškodný, ale zbytečný remix.

DEJA VU nikdy nebylo vydáno ve hmatatelné podobě, nýbrž pouze na stažení z iTunes. V době, kdy na CD vychází spousta podřadnějších a méně kvalitních titulů, je otázkou, zda si DEJA VU nezasloužilo plnohodnotný release. Posoudit to můžete sami, pokud si najdete čas na tento lehce melancholický soundtrack.

Hudba **    Album ***    Zvuk ****