• Hudbu složil: Trevor Jones
  • Dirigoval: Geoff Alexander
  • Orchestrace: Trevor Jones, Geoff Alexander, Julian Kershaw, Edmund Butt, John Bell
  • Nahrál: The London Symphony Orchestra
  • Produkce: Trevor Jones
  • Varese Sarabande 1998 (VSD 5929)

V roce 1998 složil Trevor Jones hudbu k dvěma projektům televize Hallmark - starověké CLEOPATŘE a mýtickému MERLINOVI (vypráví staroanglickou legendu o příběhu krále Artuše). Vše se tu točí kolem kouzelníka Merlina, jsme zde svědky jeho zrození, dětství, dospívání, čili události, které jsme ještě neměli možnost vidět. Pochvalu si jednoznačně zasluhuje vynikající scénář, který si jde vlastní cestičkou a září zde skvělí herci v čele s charizmatickým Samem Neillem. Škoda slabší výpravy televizní výpravy (slabý kompars, průměrné triky) a za vyloženě hloupý závěr by si tvůrci zasloužili facku. Ovšem stále na diváky dýchá tajemná atmosféra artušovské legendy, a to převážně díky výborné "magické" hudbě Trevora Jonese.

Ústřední téma Merlina je "powerful", krásné, melodické a definuje hlavní postavu Merlina. Poprvé zaznívá v prvních momentech alba v úvodní čtrnáctiminutové suitě Age Of Magic. Nejmonumentálněji téma zazní v následující suitě Walls Are Whispering v čase 7:13 a na konci Arthur´s Call, kde se vzájemně prolínají na smyčcových plochách témata Merlina a Artuše. Dalším podařeným místem je závěr převážně akčního tracku je Griffins, či samotné finále - Reunited a Searching Of The Grail. Dvě poslední skladby jsou monumentálním, majestátním vyvrcholením alba. Můžeme jen litovat, že si Jones s tématem Merlina více nepohrál, jeho variace jsou takřka stejném duchu a o nějaké gradaci nelze mluvit.

V akčních tracích Jones spoléhá na velkou sekci dřevěných perkusí, píšťal a žesťové sekce. Příkladem je perkusní Dragon´s Lair, Walls Are Whispering (v čase 8:00 akce nabírá doslova mistrovských rozměrů, jedná se o krátkou vsuvku, která dodnes představuje jedno z toho nejlepšího, co kdy Jones vytvořil - porovnání s geniálním motivem z THE DARK CITY se nabízí), Griffins. V převážně akční skladbě Mab's Demise se objevuje téma Merlinovy stvořitelky a pozdější nemesis, intrikující čarodějky Mab v plné parádě (na obrátkách nabírá v Game Of Intrigue za zvuků smyčců).

MERLIN je skvělou přehlídkou standardních, osvědčených Jonesových orchestrálních postupů. Soundtrack sice ostřílené soundtrackové fanoušky ničím nepřekvapí, ale stále nabízí spoustu zajímavých a poutavých míst. Score lze doporučit všem příznivcům dobrodružných soundtracků, mohutný The London Symphony Orchestra dodává na hudbě ještě epičtější rozměr. Magická Jonesova kompozice si silné 4 hvězdy dozajista zaslouží.