TT 22:52

• Hudbu složil: Harry Gregson-Williams
  • Dirigoval: Harry Gregson-Williams
  • Orchestrace: Bruce Fowler
  • Produkce: Harry Gregson-Williams
  • Promotional 2000 (-)

V diskografii Harryho Gregsona-Williamse leží MAGIC OF MARCIANO neprávem ve stínu známějších a rozsáhlejších kompozic. Avšak příběh o mladém chlapci, který rád uniká od reality do svého smyšleného světa, je podbarven jedněmi z nejmalebnějších tónů, které Harry pro film stvořil. Použití malého orchestru, klavíru a jemné elektroniky vede k velice sugestivnímu zážitku, který u Gregson-Williamse těžko pohledáte. Přestože se HGW proslavil jako skladatel velkorozpočtových filmů, sám se vyznal z toho, že se víc cítí doma při práci na komornějších projektech, jako je právě MAGIC OF MARCIANO. Soundtrack se bohužel dočkal pouze promo vydání a skromné stopáže, jež se zastavila na hodnotě necelých 23 minut.

V první skladbě se představí nádherný hlavní motiv v podání klavíru, dechů a nakonec v rozmáchlejším smyčcovém hávu. Hlavní téma (nebo jeho fragmenty) proplouvá celým albem, aby v závěrečné skladbě Boat Trip - Closing Titles získalo svou nejštavňatější podobu. Po celou dobu si soundtrack pevně drží svou melancholickou náladu, jedinou výjimkou by mohla být veselejší The I.Q. Test, kde hudba na okamžik sklouzne až do mickeymousingu á la SHREK. Bezesporu neméně zajímavou skladbou je Katie's Depression, u které k navození splínu použil Gregson-Williams elektroniku (ne však rušivou), naléhavé tahy smyčců a hlavní motiv hraný na klavír, jako by zněl z dálky.

MAGIC OF MARCIANO patří v rámci diskografie HGW do stejné škatulky jako GONE BABY GONE nebo VERONICA GUERIN, oproti nim není toto album sice tak pestré, ale hlavní motiv patří těm nejlepším jaké tento anglický rodák složil. Navíc tematická konzistence není s ohledem na stopáž záporem, na ploše dvaceti minut si album s klidem udrží pozornost posluchače, takže nehrozí žádné nudné zákysy. Shrnutí: MAGIC OF MARCIANO disponuje silným emocionálním nábojem, avšak plnému hodnocení alba stojí v cestě vskutku subtilní minutáž.

Hudba *****    Album ***    Zvuk ****