Performed by Sinead O'Connor

TT 41:03

• Hudbu zložil: Harry Gregson-Williams
  • Dirigoval: Gavyn Wright
  • Produkcia: Harry Gregson-Williams
  • Hollywood Records 2003 (2061-62398-2)

Prvý Gregson-Williams, ktorému dávam štyry hviezdičky. Je síce otázne či ich dávam jemu, pretože na ich íroveň toto CD povyšují hlavne jeho vokálne pasáže, ale Harry si ich i tak určite zaslíži. Nielen že im totiž dodáva veľmi príjemný a komplexný score-background, ale zčasti je aj ich autorom.

Je to o individuálnom názore. Niekomu vyhovuje čiste efektná akcia v štýle SPY GAME, mne vyhovuje práve duchovnejšie založená VERONICA GUERIN. Nedá sa povedať, že by tu skladateľ odviedol lepšiu prácu než na SPY GAME (ktorá má u mňa 3*). Proste si len odviedol iní prácu. Takí, ktorá je mne osobne bližšia.

Veronica Guerin je film o Ýrskej novinárke, ktorí zavraždia členovia drogového kartelu. Za to, že sa o nich rozpíše v niekoľkých článkoch. Je to seriózna dráma podľa skutočnej udalosti. A soundtrack z nej je rovnaký. Počujeme síce klasické rozhranie samplov a postupov od Gregsona-Williamsa, ale tentokrát mají vážnejšiu, duchovnejšiu tvár. A navyše sí spestrené írskymi prvkami. Elektrickejšie, na efekte postavené skladby (viz. SPY GAME) striedají tie dumavejšie, poetickejšie (viz. napríklad tematicky podobný Goldenthalov MICHAEL COLLINS). A síce je to všetko len výplň pod obrázky, tentoraz je to skutočne tá najlepšia výplň, akí môže tento skladateľ v rámci svojho štýlu poníknuť. Ponurá, depresívna, melancholická, smutná. Emocionálnemu náboju piatej skladby The Killing sa len tak niečo od Gregsona-Williamsa nevyrovná.

Tým najlepším sí ale aj tak ony spievané tracky. Sí len tri a z toho jeden iba ako záverečné repete ívodnej skladby, ale i tak patria k oporným bodom soundtracku. Krásny klavírový motív, ktorý si môžme najlepšie vychutnať v predposlednom tracku Never Show Your Fear, je v piesni Sinead Oâ??Connorovej One More Day rozvinutý do chytľavej popovej podoby, hodnej celosvetovo íspešného videoklipu (MTV nepozerám, ale pravdepodobne tam pobeží). Síce zložením neprináša nič nové a onu melódiu taktiež akoby sme už odniekiaľ celé roky poznali, ale čo do chytľavosti a páčivosti funguje výborne. Univerzálne, pre všetky vrstvy hudobných faníšikov. Ako skladba celé CD otvára, tak ho i (v trochu skromenjšej, kratšej verzii) uzatvára.

A ešte jeden pokladík si zaslíži pochvalu - 11. track Bad News - pre mňa osobne najlepšia vec na soundtracku. Dvanásťročným chlapcom Brianom Oâ??Donnellom naspievaná smutná vložka, svojím silným vyznením sa vyrovnávajíca štylisticky podobne koncipovanej záverečnej skladbe soundtracku k THE TWO TOWERS. Viete čo myslím... tak tu je to rovnako silné, s rovnako výrazným vokálom a postupne gradujícim pozadím, a s rovnakou zimomriavkovou extázou na vašej strane. Emocionálna bomba, ktorá vás načisto roztrhá. Gregson-Williams objavil Oâ??Donnella počas natáčania filmu v Ýrsku, keď si spievaním niekde poblízku na ulici privyrábal peniaze. Vybral v snímke miesto, kde by jeho spev mohol použiť, použil ho, a priviedol na svet najsilnejší moment soundtracku.

Dávno som sa vďaka CD na žiadny film netešil tak, ako na Veronicu Guerin. Tento soundtrack vypovedá o všetkom, čo mi tento snímok môže poníknuť. Dramatický, myšlienkami nabitý a v závere slzami rozmlžený emocionálny zážitok. Nie je takáto výpoveď filmovej hudby o svojich obrázkoch tým najhodnotnejším, čo môže toto médium poslucháčovi poníknuť?