• Orchestrácie: Fiachra Trench a Nick Glennie-Smith
  • Dirigoval: Nick Glennie-Smith
  • Etnické píšťaly: Richard Harvey
  • Produkcia: Hans Zimmer a Adam Smalley
  • Nahraté v The Snake Ranch a Air Lyndhurst, London
  • Milan Records 1994 (74321 28665-2)

Nádherná hudba, ktorá snad vo svete nemá žiadnych odporcov. Zimmerovské syntezátory sí tu iba ako nosná vlna pre krásnu ístrední melódiu hraní na etnické píšťaly, doprevádzané rôznymi exotickými zvukmi. Ako album je BEYOND RANGOON dokonalosťou samou o sebe. KAŽDÁ skladba tu má svoje nenahraditeľné miesto a je v podstate "iba" ďalším priečinkom na rebríku vedícom k záverečnej extázi.

Soundtrack začína hlavnou témou vo veľmi kľudnom, ľahodnom podaní. V podobnom charaktere sa nesie väčšina skladieb, akčných pasáží je tu pomenej. Prvá prichádza v tretej skladbe I Dreamt I Woke Up, aby zdramatizovala a ďalej rozvinula ístredný motív. Tento track považujem za prvý vrchol celého soundtracku. Druhým vrcholom je piata Brother Morphine ktorá je síce pomerne krátka, no predstavuje ístrední melódiu v jej najveľkolepejšom a najčistejšom podaní.

Jedinou pasážou, ktorá trochu "narušuje" až hypnotickí pohodu sršiacu z tohoto CD je druhá, čisto akčná polovica siedmej Village Under Siege, kde už názov hovorí že asi nepôjde zrovna o romantickí záležitosť. Stále sa však nedá povedať, že by pôsobila rušivo alebo že by bola na CD nevhodne umiestnená. Avizuje totižto príchod vyvrcholenia v podobe poslednej, desať minítovej skladby s "prekvapivým" názvom Beyond Rangoon. Zimmer nám klasicky nechal to najlepšie nakoniec. Všetku krásu čo ste počuli dovtedy majstrovským spôsobom zmixoval do tejto komplikovanej koláže, pri ktorej som sa opäť utvrdil v tom, že tento nemecký rodák je pre moje uši hotovým Bohom.

Na záver ešte musím dodať, že toto CD je v našich končinách pomerne neznáme a v obchodoch nezohnateľné. Ak sa Vám teda náhodou naskytne príležitosť kípy, neváhajte ani na sekundu!

Hudba *****    Album *****    Zvuk ****

Rozkladací trojstranový booklet poníka čb Zimmerovu fotografiu, rozsiahlejší text o jeho kariére a malý textík venovaný filmu. Obidva v angličtine aj francízštine, napísané (aspoň pre mňa) neznámou osobou.