Ben Affleck se po několika neúspěšných filmových rolích rozhodl, že to zkusí z druhé strany, tedy na postu režiséra. Jako svůj debut si vybral zfilmování knihy Dennise Lehanea o pohřešované holčičce. Napínavý thriller z prostředí Bostonu měl hudbou obdařit skladatel Harry Gregson-Williams, jenž má s tímto žánrem bohaté zkušenosti - např. známá PHONE BOOTH, nebo novější DEJA VU od režiséra Tonyho Scotta. Thrillery z diskografie HGW však trpí jedním neduhem, většina z nich je dosti nevýrazná, aby zaujala na samostatný poslech. GONE BABY GONE z tohoto trendu částečně vybočuje.
V počáteční
Opening je předložen velice jemný a citlivý motiv v podání smyčců a klavíru, na kterém Gregson-Williams staví i v následujích skladbách. Ve druhé
Media Circus je melodie podložena výraznými perkusemi, které dodávají skladbě dramatičtější ráz. Zbytek kompozice pokračuje v nastoleném stylu. Tedy dlouhé tahy smyčci, klavír a syntetizátory, které zde ale plní pouze druhořadou roli. Gregson-Williams pomocí těchto několika elementů zručně buduje emoce, či drama. Hudba nepřebíjí obraz a velice dobře doplňuje film. K zajímavým skladbám patří ještě
Lionel nápadně připomínající motiv dětí z Narnie, trubky v
Remy Lies nebo elegický vokál v
Amanda Taken. Na první poslech se může zdát, že je GONE BABY GONE nudným soundtrackem, pokud se vám ovšem podaří proniknout do nitra tohoto moderního kousku, budete příjemně překvapeni. Závěr CD patří Harryho dlouhodobé spolupracovnici Lisbeth Scott. Její nádherný hlas opět dobře doplňuje zbytek score, stejně jako tomu bylo v případě LETOPISŮ NARNIE.
Závěrem nutno říci, že GONE BABY GONE (společně s VERONICOU GUERIN) patří k tomu nejlepšímu, co Gregson-Williams pro tento žánr napsal. Celé score je lehounké a moc příjemně se poslouchá, jeho největším lákadlem je decentní hlavní motiv většinou v podání klavíru, nebo smyčců - nejkrásnější ve skladbách
Opening a
Gone Baby Gone. Bohužel, toto CD nenajdete na policích obchodů, protože vyšlo pouze ve stažitelné verzi iTunes. Ano, Gone Baby Gone není výjimečné, ale v dnešní době, ve které vychází tolik podprůměrných titulů, je škoda, že si toto dílko nenašlo cestu do placaté podoby. Dvěma slovy - příjemný průměr.
MERIDIUS