• Dirigoval: Tim Simonec
  • Orchestrace: Michael Giacchino, Chris Tilton
  • Nahrál: Hollywood Studio Symphony
  • Nahráno v Paramount Studios Stage M; Capitol Records
  • Produkce: Michael Giacchino
  • Varese Sarabande 2001 (302 066 521 2)

Kariéra Michaela Giacchina stále stoupá velice strmě vzhůru a připomíná splněný americký sen. Po obrovském kritickém a posluchačském úspěchu na poli videoherních soundtracků (např. MEDAL OF HONOR, CALL OF DUTY) následoval přestup do televize, kde se mu se seriály ALIAS a LOST dostalo podobně kladných ohlasů. Nic tedy nebránilo postupu do nejvyšší ligy, tzn. na velké hollywoodské plátno. A můžeme si být jisti, že s projekty jako M:i:III či RATATOUILLE (nominace na Oscara) se zde velmi dlouho udrží.

Seriál ALIAS vypráví poměrně komplikovaný příběh studentky Sydney Bristow (Jennifer Garner), která je zaměstnána jako špiónka v supertajné agentuře SD-6 a podstupuje obtížné mise po celém světě. Brzy však zjistí, že SD-6 není vládní organizací, ale naopak pracuje proti USA. Což je samozřejmě proti jejímu přesvědčení, proto se Sydney záhy stává dvojitou agentkou ve službách CIA s cílem infiltrovat SD-6 zevnitř. Tento základní koncept je rozvíjen do napínavého špiónského vyprávění se spoustou zvratů, odehrávající se v mnoha atraktivních lokacích.

Styl hudby (vzhledem k výše naťuknutému ději velmi nepřekvapivě) evokuje poslední mise agenta 007 Jamese Bonda pod taktovkou Davida Arnolda. Také zde je orchestr (hlavně v akčních pasážích) podkreslen dusavou moderní elektronikou, často spadající až do současné taneční hudby. Různé loopingy, scratching, samplované hlasy či zkreslené elektrické kytary, to vše chvilkami připomíná až drum'n'base. Melodickou linku ale vždy nese orchestr, na Bonda často odkazující i "vřeštícími" trubkami. To vše ještě většinou decentně opepřeno etnickými prvky (podle toho, v jakém koutě světa se zrovna děj odehrává - např. flamenco kytara ve skladbě Spanish Heist).

Soundtrackové CD však není složeno jenom z "dusajících" akčních skladeb. Spoustu smutných, nostalgických a dramatických pasáží doprovodil Giacchino klasickou filmovou orchestrální hudbou, které však poměrně citelně chybí nějaký výraznější spojovací motiv a která většinou nikam nesměřuje a vyšumí do prázdna. Přesto však tyto skladby (jako např. temná, na klavíru založená In the Garden) poslech velmi oživují a nenechají CD upadnout do stereotypu. Jinak série hlavní motiv samozřejmě má (hned první skladba Main Title), jedná se však pouze o půlminutovou efektní elektronickou hříčku, kterou navíc nesložil Giacchino, ale tvůrce celého seriálu J. J. Abrams a se kterou není dál nijak pracováno.

Srovnání s Arnoldovými bondovkami je v případě hudby z ALIAS opravdu na místě. Jejich kvalit však ani zdaleka nedosahuje, a to hned z několika důvodů. Předně jde o absenci výrazných motivů a nedostatečnou provázanost hudby (což je však způsobeno omezeným prostorem CD, v seriálu je hudba o poznání kompaktnější), dále o přece jen patrný nižší televizní rozpočet, který nedovolil zapojit do projektu větší orchestr a v neposlední řadě také o hektickou "maratónskou" práci skladatele, seriál totiž vyžaduje složení mnohem více materiálu v podstatně kratším čase, než je tomu u celovečerního snímku. Proto se najdou momenty, kdy není elektronika s orchestrem propojena příliš dokonale a občas to trošku drhne. Ale tyto výtky rozhodně nemění nic na tom, že se soundtrack příjemně poslouchá (čehož důkazem může být i to, že díky značnému úspěchu Varese záhy vydalo i hudbu z druhé sezóny seriálu - ALIAS: SEASON 2).