10. What Shall We Die For (02:02)

11. I Don't Think Now Is the Best Time (10:45)

12. One Day (04:01)

13. Drink Up Me Hearties (04:31)

TT 55:50

• Hudbu složil: Hans "Long John" Zimmer
  • Dodatečná hudba: Lorne "Shiver Me Timbers" Barfe, Tom "Chum Bucket" Gire, Nick "The Admiral" Glennie-Smith, Henry "Jolly Swordfish" Jackman, Atli "Cod Warrior" Orvarsson, John "Red Beard" Sponsler, Geoff "Broadside" Zanelli
  • Orchestrace: Walt "Argh" Fowler, Elizabeth "Rancid" Finch, Ken "Swashy" Kugler, Suzette "Aye" Moriarty, Steve "Barking" Bartek
  • Dirigoval: Blake "Blackstone" Neely, Nick "The Admiral" Glennie-Smith
  • Produkce: Hans "Long John" Zimmer, Bob "Cut 'Em Up" Badami, Melissa "Tortuga Wench" Muik
  • Walt Disney Records 2007 (094639570324)

Yo, ho, haul together,
hoist the Colors high.
Heave ho,
thieves and beggars,
never shall we die...

Tak přesně takto začíná poslední díl trilogie PIRÁTŮ Z KARIBIKU, která nám již několik let přinášela poctivou a nefalšovanou popcornovou, mořskou vodou promočenou zábavu. To platí jak po stránce filmové, tak i hudební. Soundtracky k této sérii se nikdy nesnažily o bůhvíjaké umění či převrat v hudební branži. Vždy to ale byly poctivé hudební díla, nesoucí jednoznačný podpis svých autorů a značnou měrou se podílely na zábavnosti svých filmových předloh. Naštěstí pro nás, si to nejlepší nechal Hans Zimmer na konec a právě recenzované CD je bezesporu nejlepším dílem trilogie.

CD je zahájeno novým tématem - pirátskou hymnou Hoist the Colours, jedná se o zpívanou skladbu. Nejprve samotným chlapeckým vokálem, po minutě se zpěvem přidá celá parta pirátských živlů. V různých podobách je toto téma přítomno v průběhu celých 55-ti minut poslechu. Následující skladba Singapore zase rozjíždí tradiční orchestrální dobrodružství v nejlepších Zimmerových tradicích, okořeněné tentokrát asijskými hudebními prvky, které vzhledem k názvu sklaby prostě nemůžou chybět. Všechny prvky kompozice jsou velmi přesně vyváženy a Singapore se uchází o post jedné z nejnašlápnutějších skladeb pirátské trilogie. V polovině následující At Wit's End, konkrétně v čase 3:10 je představeno další nové téma, jímž je milostné téma Willa a Elizabeth. S následující skladbou Multiple Jacks se opět mění nálada a podivné drnkačky v Morriconeho westernovém stylu provází Jacka Sparrowa říší mrtvých a jedná se o celkem bláznivý a podivný kousek. Poslední veselejší okamžik zažijeme v mé nejoblíbenější skladbě Up Is Down.

V druhé polovině CD totiž začíná jít do tuhého. Celý příběh se zamotává a začíná být jasné, že to prostě nemůže skončit dobře. Parlay - od začátku až do konce jasná pocta Zimmerovu idolu Morriconemu (stejně jako Multiple Jacks a The Brethren Court) a jeho práci na TENKRÁT NA ZÁPADĚ. Ostatně Zimmer se svým obdivem k Ennio Morriconemu nikdy netajil. Závěr disku je pak velmi temný, často se slyšíme sborové zpěvy a prolínání jednotlivých témat. To je však provedeno lépe než v TRUHLE MRTVÉHO MUŽE a finále je pompézní, melodické, báječné. Přechody nejsou tak násilné, jak se to občas stalo v předchozích dílech a jednotlivé části k sobě pasují naprosto dokonale.

Proč dávám pět hvězdiček, ptáte se? Nejedná se o přelomové dílo, které by měnilo svět filmové hudby. Je to "jen" proklatě zábavný, melodický a ani na moment nenudící soundtrack, který je radost poslouchat. Pokud je to pro vás málo důvodů, máte smůlu, pirátská série nikdy nebyla o ničem jiném než o zábavě.

TEAM DADDY

Hudba *****    Album ****    Zvuk *****