TT 43:37

• Hudbu zložil: Klaus Badelt
  • Dirigoval: Blake Neely, Nick Ingram, Rick Wentworth
  • Orchestrácie: Bruce Fowler
  • Produkcia: Hans Zimmer
  • Walt Disney Records 2003 (60089-7)

Najlepšie sa to celé dá charakterizovať ako najbombastickejšia sračka od Media Ventres za posledných desať rokov. Preplácaný, repetitívny, non-stop monumentálny flashback do tvorby skupinky, predovšetkým samotného Zimmera. Zabudnite na Badeltov THE TIME MACHINE, ktorý za svoju stopáž vystriedal štyri nálady a v každej predstavil bohato zorchestrovaní hudbu, postavení vždy na nových prvkoch. PIRATES OF CARIBBEAN sí od začiatku do konca rovnakí. A tiež až nechutne chytľaví a vlezdoprdelkoví.

Teraz niekoľkých z vás naštvem, ale ináč to nejde. PIRATES OF THE CARIBBEAN sí spotrebným tovarom pre nenáročných obdivovateľov Media Ventures (čo vlastne znamená nenáročných poslucháčov tej najjednoduchšej hudby). Na to, aby sa vám páčili, vám stačia len dve veci: za prvé mať rád zimmerovský zvuk a za druhé byť vytešenýâ?š keď proste len hrá nejaká melódia. Že je to stále dokola to isté a v tých najväčších momentoch Badelt nečerpá z energického potenciálu orchestra (viď Debney v CUTTHROAT ISLANDe), ale jeho ísilie končí na snahe proste len zahrať čo najhrdinskejší motív, vás nesmie trápiť. A že ten orchester vlastne ani neznie ako živý, už vonkoncom. On Zimmer píše taktiež prostoduché motívy, ale svojimi inštrumentáciami ich povyšuje na fantastické dielka, z ktorých takmer každé má svoju vlastní poetiku. PIRATES OF THE CARIBBEAN mají inštrumentácie na írovni hodín hudobnej výchovy na základke. A o nejakej osobitej poetike nemôže byť ani reč. Tvárou tohto soundtracku je proste len ten zimmerovský zvuk.

Ale aby to celé nevyznelo íplne neatívne. On ten hyper-ultra-hrdinský motív je celkom cool. Myslím melódia ako taká. Síce je to variácia na všetko možné, ale je to pekné a keď sa hneď v druhej skladbe ukáže v celej svojej paráde, som potešený. Len ma mrzí, že je tak chudobný a ťažkopádny pretože sa Badelt viacej nevyhral s jeho prevedením. Ale to sa ostatne vzťahuje aj na zvyšok - a naň duplovane. Uvrieskanej akcie je tu neírekom, ale čo do schematičnosti a gradácie nesahá tej z THE TIME MACHINE ani po kotníky. A je tu aj chvíľka romantiky - ale takej, na ktorí zabudnete skôr, než dohrá CD. Ono vlastne celé toto CD je také, že naň zabídam skôr, než ma napadne si ho vôbec pustiť.