10. You Look Good Jack (5:34)

11. Hello Beastie (10:15)

12. He's a Pirate - Tiesto Remix (7:03)
Bonus Track

TT 58:38

• Hudbu složil: Hans "Long John" Zimmer
  • Dodatečná hudba: Lorne "Shiver Me Timbers" Barfe, Tom "Chum Bucket" Gire, Nick "The Admiral" Glennie-Smith, Henry "Jolly Swordfish" Jackman, Trevor "Scurvy Dog" Morris, John "Red Beard" Sponsler, Geoff "Broadside" Zanelli
  • Orchestrace: Walt "Argh" Fowler, Rick "Barnade" Giovinazzo, Ken "Swashy" Kugler, Suzette "Aye" Moriarty
  • Dirigoval: Pete "High Seas" Anthony
  • Produkce: Hans "Long John" Zimmer, Bob "Cut 'Em Up" Badami
  • Walt Disney Records 2006 (61447-7)

PIRÁTI Z KARIBIKU: TRUHLA MRTVÉHO MUŽE - další blockuster roku 2006 pod jehož hudebním doprovodem je podepsán vrchní představitel Remote Control Production - skladatel Hans Zimmer. Ten stál i u zrodu soundtracku k prvnímu dílu jako producent a dle vyjádření režiséra Verbinskiho byl i autorem jednoho tématu. Jako autor hudby byl uveden Klaus Badelt. Tentokát se tedy Hans Zimmer postaral jak o složení hudby (ne íplně, viz sekce Dodatečná hudba) tak o produkci (s častým spolupracovníkem Bobem Badamim).

Ještě než začnu se svým pohledem na tento OST, je nutno objasnit jednu věc. První díl Pirátů má zde na OSTwebu hodnocení ***, které mu udělil svého času POMO. Aby mohlo dojít k objektivnímu srovnání obou pokračování, musíte vědět, že já hodnotím PROKLETÝ ČERNÉ PERLY za **** jakožto melodickou a energickou hudbu rozhodně neoplývající originalitou, nabízející však solidní poslech dlouhý tak akorát, aby nezačal nudit. Proto s tim počítejte, pokud by jste chtěli oba OST srovnávat a to se u pokračování přímo nabízí.

Soundtrack PIRATES OF THE CARIBBEAN - DEAD MAN'S CHEST obsahuje 11 skladeb hudebního score z filmu a jeden techno remix hlavního tématu z dílny ídajně slavného DJe. úlohu remixu na CD si každý asi vyvodí sám a my se k němu raději ani nebudeme vracet, jsme na soundtrackovém portále, ne v techno klubu. Skladby na CD nejsou v přesné podobě jako ve filmu, ale jsou poskládány dohromady z kratších pasáží. Jak je ale u CD z dílny RCP (či dříve Media Ventures) zvykem, produkční práce byla odvedena na výbornou, takže rozhodně nehrozí žádná íjma z nevhodného aranžmá jednotlivých skladeb. Zato poskládání stop na CD je poměrně pestré, díky čemuž i přes slabší chvilky poslech nenudí. Klasické skladby, jaké očekává na tomto soundtracku každý, přeruší pátá Dinner Is Served a sedmá Two Hornpipes (Tortuga). Dinner Is Served je monumentální podkres ostrova lidožroutů s etnickýmí prvky, které neumí nikdo tak dobře jako Zimmer, v půlce je ovšem násilně přerušena a nahradí ji vídeňský valčík. Na první poslech hodně zarážející, později si zvyknete a naopak víte, že se blížíte do poloviny poslechu. Ta nastává právě s Two Hornpipes (Tortuga), což není nic jiného než "irský" hospodský dupák, který vyhrává kapela v krčmě pirátského přístavu Tortuga.

Hlavní náplň se pak skládá z nového tématu Jacka Sparrowa, představeném hned v ívodu. Ten vychází z tématu z prvního dílu, je více rozveden a dočkal se čistě akustického provedení. Následuje íderná skladba The Kraken s krátkým několika tónovým motivem Krakena zahraným ála Apocalyptica za hřímání orchestru a elektrických kytar. Na poslech velmi chytlavá záležitost. S třetí skladbou je tu další nové téma Davyho Jonese zahrané na varhany, které tuto postavu provází během celého filmu. Nepamatuji si, kdy HZ v minulosti varhany použil, možná je to teď premiéra. Všechny tyto dílčí aspekty jsou smíchány do skladeb melodických, stojících na skutečně mohutném orchestru, prolínají se jeden přes druhý a s vyjímkou pár skladeb nás baví po celých 51 minut score. Slabší chvilku si Hans vybral bohužel na závěr CD v Hello Beastie, kterážto bohužel není takovým závěrem, jakým jsme u Zimmera zvyklí.

Shrnuto a podtrženo: Soundtrack PIRATES OF THE CARIBBEAN - DEAD MAN'S CHEST se povedl, přinesl nová témata, melodickou zábavu, poctivé čtyři hvězdičky. Nezbývá než rok čekat na uzavření celé pirátské trilogie.

Na stránkách hans-zimmer.com je možno si stáhnout krátký dokument z nahrávání Pirátů: ZDE - *WMV - 13MB

TEAM DADDY