• Dirigoval: John Williams
  • Orchestrace: Eddie Karam, Conrad Pope
  • Produkce: John Williams
  • Nahrál: London Symphony Orchestra, London Voices
  • Nahráno v Air Lyndhurst Studios a Abbey Road Studios, London
  • Warner Sunset/Nonesuch/Atlantic Records 2001 (93086)

Chris Columbus a John Williams prvý krát spolupracovali v roku 1990 na veľmi íspešnom filme HOME ALONE, ďalej v roku 1992 na druhom pokračovaní HOME ALONE 2: LOST IN NEW YORK a v roku 1998 na dráme STEPMOM. V roku 2001 opäť spojili svoje sily a táto symbióza priniesla Johnnovi ďalšiu Oscaroví nomináciu.

Titulná znelka z HARRYHO POTTERA sa stala do určitej kultovou. Hlavne jej variant, ktorý je na tomto soundtracku uvedený pod názvom Prologue čo je vlastne skrátená varianta hlavného motívu. Skladba sa začína pomalým klavírnym partom ku ktorému sa postupne pridružia sláčikové nástroje a neskôr aj zvyšok orchestra. Celá skladba sa stále drží pri zemi. Vtedy keď dífame, že orchester využije celí svoju kapacitu začne zoslabovať a hlavný motív je nám ešte pár krát prednesený rôznymi nástrojmi. Záver skladby je prednesený klavírom, ale nie až takým pomalým ako na začiatku.

Najmelodickejšie skladby sí hned druhá Harry´s Wondrous World a posledná Hedwig´s Theme čo je vlastne hlavná téma celej ságy o Harry Potterovy. Harry´s Wondrous World predstavuje klasického Williamsa ako ho poznáme z E.T. a HOOKA. Ináč povedané je to príjemná skladba ,v ktorej sa využíva celý orchester bez toho aby to znelo prehnane. Táto skladba pôsobí trochu hravo čo sa dosiahlo využitím fláut. Hedwig´s Theme je rozdelená na 2 časti: prvá predstavuje vlastne skladbu Prologue a druhá vlastne to isté len s využitím plnej kapacity orchestra. Ĺ koda, že záver skladby pôsobí tak trochu nemotorne. Záver vrcholí a už čakáme koniec, ale v tom momente sa to celé zopakuje a konečne je tu záver.

Takže to boli skladby typu The best of tohto soundtracku. Ale skísim ešte opísať zaujímavé momenty tohto albumu. Track č.12 Christmas at Hogwarts sa začína príjemne, v štýle Williamsovho HOME ALONE a následne skladba zmení charakter o 180 stupňov. Nastupují dvaja členovia (muž a žena) zboru London Voices, ktorý zaspievají Marry Christmas. Ale tento spev je podfarbený len â?śorchestrálny temnomâ?ś a ten spev znie ako z hororu. Teda výsledný efekt tejto pasáže sí nabiehajíce zimomriavky. Ale potom nasleduje Home Alone, ktorý nám vylepší náladu, ale aj tak je zakončený znepokojivo. Track č.14 Fluffy´s Harp; je to skladba, v ktorej je hlavným nástrojom harfa príležitostne podfarbovaná lesným rohom vďaka čomu pôsobí trochu ironicky. Ten lesný roh má vlastne stelesňovať chrápanie toho â?śmilučkéhoâ?ś trojhlavého psa. Zdramatizovanie prichádza s trackom č.15 In the Devil´s Snare and The Flying Keys. Je to štandardná trilerovo-dobrodružná â?świlliamsovosťâ?ś. Track č.16 The Chess Game je už lepší. Väčšina tohto tracku je veľmi dobre podfarbená militaristickými perkusiami, ktoré hlavne v závere vyvolávají elegantne spracované napätie. Track č.17 The Face of Voldemort ma zaujal svojím napätím a navyše obsahuje veľmi veľa hororových prvkov. Napätie a strach postupne naberají na intenzite a sí premiešavané drobnými zdramatizovaniami, ktoré sí občas podfarbené jemnými ženskými chorálmi.

Veľká škoda je však, že zbytok albumu tvoria síce prepracované orchestrálne skladby, ALE tieto často menia charakter a rýchlosť teda po 2 posluchu zační nudiť a pôsobiť ako neprehľadná zmes hudby. Okrem toho tu stále počuť jasne čitateľné odkazy na HOME ALONE. Williams vie výborne zaobchádzať orchestrom, ale v poslednom čase jeho hudba slíži lepšie ako podfarbenie filmu, než ako ítvar určený na samostatný posluch. Toto je hlavé mínus tohto soundtracku, ktorý keby by bol tak prepracovaný ako jeho skoršie práce bol by íspešný a populárny.

DARABONT

Multimediálny bonus

Bonusové CD