1. Con Air Theme (1:31)
2. Trisha (1:04)
3. Carson City (3:04)
4. Lear Crash (4:44)
5. Lerner Landing (3:28)
6. Romantic Chaos (1:22)
7. The Takeover (3:52)
8. The Discharge (1:09)
9. Jailbirds (0:59)
10. Cons Check Out Lerner (1:55)
11. Poe Saves Cops (2:25)
12. The Fight (0:22)
13. Battle in the Boneyard (7:41)
14. Poe Meets Larkin (1:14)
15. Bedlam Larkin (0:49)
16. Fire Truck Chase (4:22)
17. Overture (4:18)
|
TT 44:58
|
|
-
Hudbu zložili: Mark Mancina a Trevor Rabin
-
Dirigoval: Gordon Goodwin a Nick Glennie-Smith
-
Orchestrácie: Gordon Goodwin, Nick Glennie-Smith, Bruce Fowler, Trevor Rabin a Mark Mancina
-
Produkcia: Mark Mancina, Trevor Rabin a Paul Linford
-
Hollywood Records 1997 (162 099-2)
Mark Mancina a Trevor Rabin, "učni" z Mediaventures spojili svoje sily, aby zložili hudbu k tejto akčnej pecke Jerryho Bruckheimera. Obidvaja sí pôvodom gitaristi a na albume je to značne počuť. Hlavným elementom tohto soundtracku sí totiž hard-rockové elektrické gitary.
Toto score má svoje silné miesta. V prvom rade medzi ne patrí Con Air Theme, ktorá nám dáva jasne najavo že sa títo mladí skladatelia vyučili remeslu u Zimmera. Je to vynikajíco vystavaná skladba ktorej vrcholom je gitarové sólo podporené dynamickými bicími (priníti Vás vyskočiť z kresla a oddať sa ritmu... !). Ĺ koda len, že tento ívodný track nieje viacej rozvinutý a dlhší. Po ňom následuje Trisha - romantická vybrnkávačka so syntezátorovým pozadím. Tretím trackom Carson City nás "chlapci" začínají nalaďovať na štýl zvyšnej časti CD a nám sa to zatiaľ veľmi páči... Naň plynule nadväzuje štvrtá skladba Lear Crash a my sme nadšení! Nové motívy, stále väčšia rýchlosť a dynamika - no paráda. Tu ale nastáva zlom a naše nadšenie bohužiaľ končí. Sem tam sa ešte nájdu slušné pasáže, napr. nadupaná druhá polovica piatej Lerner Landing alebo ôsma skladba The Discharge použitá v ívode filmu. Je to hlavná téma v klasickom vojenskom štýle (pochodové bicie + trubka). Je veľmi príjemným osviežením a zároveň tým posledným, čo na tomto score stojí skutočne za vypočutie.
Zvyšok je bohužial iba monotónny akčný chaos s občas vyslovene nevhodnými gitarovými sólami. Nevhodnými v tom zmysle slova že viac ako na orchestrálny soundtrack sa hodia na album Rammstainu alebo im podobným. Tu sí veľmi nevkusne zakomponované priamo do centra niektorých skladieb, čím iba narušují ich plynulosť a melodičnosť (svetlím príkladom je siedma The Takeover). A ešte niečo. Vysvetlí mi niekto význam dvadsaťdva sekundovej "skladby" The Flight?!
P.S. Nič proti Rammstainu ako takým, ich dve "kultírne" vložky do Lost Highway sí výborné!
POMO
Hudba *** Album ** Zvuk *****
|
Zoznam skladieb v čierno-bielom a nič viac... (asi najhorší booklet s akým som sa doteraz stretol!).
|
|