• Hudbu zložil: Hans Zimmer
  • Produkcia: Hans Zimmer
  • Chór dirigoval: Gavin Greenaway
  • Chór nahratý v Air Lyndhurst, London
  • Nahraté a zmixované v Media Ventures, Santa Monica, CA
  • Hollywood Records 2000 (HR-62277-2)

Po skvelom Broken Arrow som sa na títo noví spoluprácu Zimmera a Johna Woo tešil ako malé decko. Predpokladal som, že M:I-2 Score bude nadupaná super-elektronická Zimmerovština, ktorá zahanbí nudné score Dannyho Elfmana z prvej časti. Nič z toho sa však nekoná. M:I-2 Score je zbytočným, neoriginálnym soundtrackom, ktorý by som označil za "najkomerčnejší score release" v histórii produkcie orchestrálnej filmovej hudby ako samostatného žánru.

Prečo najkomerčnejšie ? Pretože jeho tvorcovia chceli evidentne vyhovieť íplne každému a tak na CD natrieskali všetky možné hudobné štýly. Zaznejí tu zbory a lá The Peacemaker, zaznie tu reská latinská hudba v štýle Hornerovej The Mask of Zorro, zaznie tu Vangelisov L'Enfant (asi najpiamočiarejšia a nejbrutálnejšia krádež s akou som sa doteraz stretol!), zaznie tu ženský vokál Lisy Gerrardovej nesený na božskom syntezátorovom pozadí a lá Gladiator, zaznie tu klasická rocková muzika (prezentujíca tiež ístredný motív), zaznejí tu tvrdé elektrické gitary a lá Con Air a akoby toho ešte nebolo dosť, príde rad aj na pohodový jazz. Teraz si predstavte že každý z týchto štýlov je na CD zastípený zhruba dva krát, všetky sa krkolomne preplietají jeden cez druhý a že zmätený posluch je občas okorenený ešte aj podpriemerným (a v prípade 8.tracku až nepočívateľným) akčným balastom. A tento katastrofálny mix by mal byť dodatočným score soundtrackom pre faníšikov filmovej hudby (k dostaniu je tiež "mainstreamovejšia" pesničková verzia)!

Dve hviezdičky si tento zlepenec zasluhuje iba preto, že niektoré tracky sí samé o sebe celkom vydarenými kískami. Pokiaľ nepoznáte Vangelisa, budete pri 4. a 14. skladbe slintať, pokiaľ nepoznáte Gladiatora, zamilujete si 9. track Injection a k lepším kískom patria rozhodne aj - už spomínané - latinské vybrnkávačky Seville (tanečná) a Nyah and Ethan (romantická). Takže kípiť alebo nekípiť ? V podstate zaleží len na tom, koľko toho už poznáte a či beriete filmoví hudbu a soundtracky ako samostatný hudobný žáner aspoň trochu vážne...

P.S. O popovom tracku Zap Mama "Iko-Iko" som sa nezmienil, pretože sa ho snažím ako síčasť filmového score radšej ignorovať.

Hudba ***    Album *    Zvuk ****

Rozkladací, štvorlistový. Z jednej strany po celej důžke plamene, logo filmu a v prostriedku Cruise na motorke, z druhej rozsiahly výpis tvorcov (biele na čiernom). Veškerý package CD pôsobí dosť sucho, ako keby naň nebolo dosť času.