• Hudbu zložil: Trevor Rabin
  • Dirigoval: Gordon Goodwin
  • Orchestrácie: Gordon Goodwin, Bruce Fowler, Trevor Rabin
  • Dodatočná hudba: Harry Gregson-Williams
  • Produkcia: Trevor Rabin, Paul Linford, Steve Kempster
  • Columbia / Sony Music Soundtrax 1998 (CK 69689)

V našich a vôbec európskych končinách nedistribuované score k Armageddonu je rozhodne jednou z lepších prácí Trevora Rabina. Nie je síce tak krásne jednotné a štýlové ako promo k Remember the Titans, no nie je ani tak divoké a chaotické ako Con Air alebo Gone in 60 Seconds. Je to obstojný mix všetkých Media Ventures štýlov, ktoré stáli u zrodu takých vecí ako The Rock, Broken Arrow alebo Crimson Tide.

Na Armageddone nájdete skutočne VĹ ETKO. ústredný hyper-hrdinský motív (1) pozostáva z mohutných chorálov, elektrických gitár, silných bicích a množstva syntezátorových prvkov, ktoré brilantne dolaďují jeho dynamické a dravé vyznenie. Na CD sa nám predstaví tiež v podobe lahodnej akustickej vybrnkávačky (2) a tiež v príjemne gíčovom klavírovom prednese (17). Na albume ďalej nájdeme akčné adrenalínovky s občasným "kozmickým" vokálovým podfarbením, šialené akustické gitarové country ílety, poetické osudové pasáže s plačícim orchestrom a ďalšími osudovými vokálmi a samozrejme neodmysliteľní akční výplň v štýle 4. až 6. skladby z The Rock.

Tento mix všetkých možných štýlov je porozhadzovaný do 18-tich kratších skladieb, z ktorých v podstate každá je o niečom inom a jej príchodom sa charakter hudby neustále mení (čo je fajn). Je len na vás, či uprednostňujete dlhšie a mohutnejšie tracky, v ktorých sí motívy rozpracované do obsiahlejších pasáží (Crimson Tide, The Peacemaker), alebo dávate prednosť tomuto armageddonovskému štýlu. Ja mám rád oba štýly, pokiaľ je s nimi dobre zaobchádzané. A v prípade Armageddonu ide o poctiví prácu. Dokonca tak poctiví, že ho staviam na rovnakí íroveň ako preslávení The Rock, ktorá poníka v podstate to isté, akurát v inom balení (mohutnejšom a jednotnejšom).

Armageddon je skrátka príjemný, spoľahlivý Media Ventures gulášik, ktorý bezpochyby rozčíli všetkých milovníkov umenia (jednu hviezdičku dole!) a do vytýženia uvedie všetkých milovníkov hrdinskej, dynamickej a na nič sa nehrajícej akčnej Media Ventures hudby (jednu hviezdičku hore!).

Rozkladací, štvorlistový. Z vonkajšej (farebnej) strany koláž filmových fotografií, z vnítornej (čiernobielej) tracklist, filmové titulky, výpis tvorcov a malý textík o Rabinovi s jeho fotom. To "všetko" na podklade ďalších dvoch (rozmazaných) filmových fotiek. Priestor pod médiom je priesvitný, s veľkou fotkou Afflecka a Tylerovej v objatí. Žiaľ je čiernobiela, čo po roztvorení zvonka pestro farebnej krabičky pôsobí dosť hybridne.