• Hudbu zložil a zaranžoval: Hans Zimmer
  • Dirigoval: Gavin Greenaway a Harry Gregson-Williams
  • Orchestrácie: Bruce Fowler, Yvonne S. Moriarty, Walt Fowler, Ladd McIntosh, Elizabeth Finch a Jack Smalley
  • Produkcia: Hans Zimmer a Adam Smalley
  • Nahraté v MediaVentures, L.A. a Air Lyndhurst, London
  • DreamWorks Records 1997 (DRD 50027)

Steven Spielberg si k spolupráci na prvom filmovom projekte svojho novozaloženého štúdia DreamWorks prizval svojho obľúbenca Zimmera a dohodol sa s ním, aby mu zložil hudbu zhruba v štýle jeho hitovky Crimson Tide (ktorú Spielberg miluje). Zimmer sa zavrel v štúdiu, nažhavil veškerú elektroniku, namiešal do nej orchestrálne pasáže, ktoré nahral s Londýnskym Symfonickým Orchestrom a splodil mierne chaotickú, no výborne zorchestrovanú hudobnú "zmes", za ktorú sa rozhodne nemusí hanbiť.

The Peacemaker obsahuje pôsobivé chorály, nekonečné množstvo nadupaných akčných pasáží aj osobité balkánske zvukové prvky, ktoré mu dodávají svojský, charakteristický štýl. Tieto elementy sú veľmi komplikovane (a veľmi zaujímavo) zorchestrované a zmixované v non-stop akčný, nikdy nenudiaci tok hudby, ktorý nemá ani zďaleka tak uvolnenú a hrdinskú atmosféru ako Zimmerove ostatné akčné kompozície. The Peacemaker je omnoho temnejší a vážnejší a s prižmúreným okom by sa dalo povedať, že je to elektronická akcia pre náročný posluch. Jednotlivé motívy samé o sebe niesú ani zďaleka tak výrazné a samoúčelné ako napríklad v Skale, sú roztrúsené po celej dĺžke albumu a sú veľmi obratne prekombinované. Rýchlosť hudby sa neustále mení a nerobí jej problém prechádzať z adrenalínových nadupávačiek priamo v rozťahané smutné chorály. Na konci štvrtého, sedemnásť minútového tracku Chase sa dočkáme milej variácie na hlavnú tému Crimson Tide-u. Milej preto, lebo je tak podobná originálu, že to Hansík tentokrát jednoducho nemohol myslieť vážne...

The Peacemaker je výborný akčný soundtrack, určený predovšetkým Zimmerovým najskalnejším fanúšikom. Jeho tvorca sa rozhodol ísť novým smerom, rozhodol sa zaujať niečím iným ako jednoduchými, bombasticky podanými motívmi, ktoré sú obvykle jeho hlavným poznávacím znakom. A túto zmenu ocenia predovšetkým oni. Vy ostatní, ktorí neprechovávate k Zimmerovštine príliš vášnivý vzťah, na toto CD s kľudným svedomím zabudnite. Ja osobne Hansíka zbožňujem a tento jeho počin si s radosťou zaraďujem do svojej zbierky.

Rozkladací, štvorlistový. Z jednej strany pestrá montáž farebných fotografií z filmu, z druhej informácie, zahrňujíce aj exkluzívny zoznam 127-ich členov Londýnskeho orchestra !