TT 63:24

• Hudbu zložil: Don Davis
  • Dirigoval: Don Davis
  • Orchestrácie: Don Davis, Erik Lundborg, Conrad Pope
  • Produkcia: Don Davis
  • Warner Sunset / Maverick 2003 (48412-2)

REVOLUTIONS je dlhší, mohutnejší a masívnejší soundtrack než RELOADED. Ten bol viac menej len takou príjemnou módnou prehliadkou nového trendu, ktorým by sa filmová hudba mohla uberať v budícnosti. REVOLUTIONS obsahuje menej techna a je orchestrálnejší. Davisove akčné inferno zo záverečnej suity na RELOADED je rozvetvené do niekoľkých dlhých trackov a stáva sa jadrom celého monstrózno-epického soundtracku.

Treba povedať, že Davis sa stále zlepšuje. Už samotná jeho 18 minítová suita v závere RELOADED sa mi časom zapáčila viacej než som písal v recenzii. Celkom som si ju zamiloval. Ale až trackom Spirit of the Universe na REVOLUTIONS dokazuje, akej krásy je schopný. Toto 5minítové dielko by mu mohol závidieť aj David Arnold s jeho STARGATE. Len ma trochu mrzí, že na takmer polovici REVOLUTIONS sa Davis musel chopiť agresívneho orchestrálneho humbugu, ktorý vyžaduje znační dávku poslucháčskej trpezlivosti a zníženie hlasitosti. Ináč by vám z toho praskla hlava. Skladby ako Moribund Mifune, Kidfriend, alebo Saw Bitch Workhorse sí naozaj silná káva a v ničom si nezadají s orchestrálnym chaosom zo score k prvému Matrixu.

REVOLUTIONS však i napriek tomu dávam poctivé štyri hviezdičky. Za to, akí pevní dramatickosť si zachováva pri vyše hodinovej důžke, za to, že po prvý krát v matrixovskej ságe poníka i skutočné emócie (krásna skladba Trinity Definitely), ďalej za to krásne uzatvorenie ságy spomínaným trackom Spirit of the Universe a v neposlednom rade za záverečný, 9 minítový track Navras, ktorý mi už pri prvom počutí počas záverečných titulkov v kine rozprídil krv na 240km/h.

Rozkladací, štvorlistový, typicky "komerčný", to znamená o obrázkoch. Okrem klasického zoznamu tvorcov soundtracku je tu prítomný tiež chorálový text skladby "Neodammerung", čo poteší. Ale rozhodne sa ho nedoporučujem učiť naspamäť!