10. Doctor's Orders (0:34)

TT 30:11

• Hudbu zložil: Trevor Rabin
  • Dirigoval: Gordon Goodwin
  • Orchestrácie a aranžmá: Gordon Goodwin, Steve Haltzman, Trevor Rabin, Tom Calderero
  • Varese Sarabande 1999 (VSD-6063)

Trevor Rabin přichystal příjemné překvapení pro své fanoušky, ale také pro většinu svých odpůrců. Skladatelé z Media Ventures přijímají zakázky na hudbu k hororům zcela výjimečně, nemají v tomto žánru téměř žádné zkušenosti a také zde nemohou využít svůj klasický elektronický styl. Proto není divu, že největší plus soundtracku k akčnímu hororu Deep Blue Sea je to, že vůbec jako od Media Ventures nezní.

Předchozí tvrzení sice není zdaleka stoprocentní, protože typický MV zvuk na posluchače zaítočí v deváté skladbě "Anarchy", kde se dočkáme variace na hlavní motiv, podbarvené elektronickými bicími a elektrickými kytarami. Ale jsou to pouze asi tři minuty. Dále tu máme již zmíněný hlavní motiv (dostatečně představený v ívodních třech skladbách) - krásná jemná melodie v podání syntetického klavíru, chvílemi zlověstná, jakoby v předtuše blížící se tragédie, postupně přerůstající v mohutný orchestr a velkolepý sbor. Mně sice trochu evokuje ívod ENEMY OF THE STATE, ale rozhodně se nejedná o nic zásadního. A ještě je tu jedna věc - syntezátory. Je jich tu mnoho, tak říkajíc nepočítaně, ale znějí perfektně a velice těžko se dá rozhodnout, co už je orchestr a co ještě elektronika. Dost dobře je možné, že komplet celý soundtrack je syntetický. Ale, ono je to vlastně jedno...

Hlavní překvapení tohoto alba ale přináší ta ostatní, hororová a tajemná hudba. Trevor Rabin se jí zhostil profesionálně a zručně, takže by se dala vcelku snadno zaměnit s věcmi třeba takového Beltramiho nebo Ch. Younga. Temné, dlouhé a tiché tóny strachu z tajemných temných chodeb a vodního neznáma, bez varování přerušované hlasitými ídery a disharmonickými vpády celého orchestru a sboru! Prostě typická hororová hudba, kde se střídají velmi hlasité akční honičky s velmi tichými vyčkávacími momenty, přerušovanými opět velmi hlasitými lekačkami. Od Media Ventures velmi neobvyklé!

Mé nadšení z netypického Rabinova soundtracku ale nemůže zastřít fakt, že se jedná o nepříliš melodickou a docela těžko poslouchatelnou hudbu (jako u většiny hororových věcí, kde spíše než o temnou a pekelnou atmosféru jde o to, "kdo přežije"). Tento soundtrack je o něco přístupnější právě díky některým MV postupům a melodickému hlavnímu motivu, nicméně stále zůstává věrný žánru. Zda je to dobře či špatně, si už musí rozhodnout každý sám.

Hudba ***    Album **