14. The Kiss (1:15)

TT 39:21

• Hudbu zložil: Trevor Rabin
  • Orchester nahraný v Studio X, Seattle
  • Produkcia: Trevor Rabin, Paul Linford a Steve Kempster
  • Varese Sarabande 2000 (VSD-6196)

Po velmi nepodařeném filmu End of Days (Konec světa) bylo akční sci-fi The 6th Day druhým pokusem Arnolda Schwarzeneggera o návrat na výsluní po jeho několikaleté herecké pauze. A i když nešlo o íplný propadák, snímek poměrně rychle zapadl a Arnie si musel ještě tři roky počkat na T3. Pro začínajícího filmového skladatele Trevora Rabina pak mělo jít o potvrzení íspěchu z předchozího hitového sci-fi ARMAGEDDON, ale ani to nevyšlo přesně podle představ.

Důvod je ale zřejmý hned po prvním poslechu. Většina tracků je totiž tvořena nepříliš zajímavým akčním balastem, který nemá posluchači vůbec co nabídnout. Jestliže jste slyšeli byť jen jediný akční soundtrack od Media Ventures, víte přesně, jak THE 6TH DAY zní. Nepřekvapí zde nic â?? akční skladby (např. The Rescue či The Roof Top) dupou v íderném rytmu neustále se měnících bicích a basových linek s "osudově" znějícími mohutnými smyčci. Dále trochu tajemna a atmosféry (Cloning či The Hospital), tvořené vlastně jen nudným elektronickým hučením, a samozřejmě nesmí chybět romantika (The Kiss) v podání sladkého, kýčovitého klavíru.

Ale jak napovídá hodnocení, není to zas až tak hrozné. Pro Adama (postava hraná Arnoldem S.) Rabin složil typický "mediaventurovský" motiv z rodu např. ARMAGEDDONu či ENEMY OF THE STATE. Je opět skvělý - zpěvný, íderný a také pořádně patetický, že kdykoliv se plně rozezní (Adam's Theme, Adam Goes Home), máte chuť přidat k hodnocení minimálně jednu hvězdičku. Druhý hlavní motiv (motiv šestého dne), který celé album otevírá, je naopak vcelku netypický â?? samplovaný, asi ženský, hlas beze slov vyzpívává nějakou arabsky znějící melodii. A i ta v předchozím odstavci kritizovaná akční a atmosférická hudba není prosta zajímavých momentů.

Zkrátka a jednoduše, THE 6TH DAY je tuctový soundtrack, který ve filmu plní svou ílohu, ale na samostatný poslech ho ocení pouze skalní fanoušci elektronické akční hudby z továrny na elektronickou akční hudbu Media Ventures. Ale ani ti nebudou bůhvíjak nadšeni.

Hudba **