UNDER FIRE je výborný soundtrack. Minimálne z troch dôvodov. V prvom rade je v rámci Goldsmithovej tvorby nesmierne originálny a ojedinelý - reské, dobrodružné rytmy nikaraguského štýlu vďaka fujarám a bendžo vybrnkávačkám perfektne charakterizují prostredie zaprášených ulíc, džungľových džípov a týpkov v sombrérach. Nič podobné, alebo aspoň nie v tak perfektnej podobe, Goldsmith nikdy nevytvoril. Za druhé - UNDER FIRE je non-stop melodický, maximálne chytľavý soundtrack. V onom duchu veselých, dobrodružných a miestami napínavých nálad sa nesie všetkých 12 skladieb, bez toho, aby ste pri nich čo i len na chvíľku pocítilu nudu. UNDER FIRE je vyslovene zábavná hudba. ľahodná, pohodová, exotická a nesmierne príjemná pre ucho.
Spomínané fujary a bendžo vedí jemný orchester, a miestami zaznejí i rozťahané syntezátory v štýle Angela Badalamentiho. V Goldieho podaní však nevyznievají depresívne. Používa ich skôr v pomalších, poetickejších skladbách ako House of Hammonds. Veselosť, dobrodružnosť a chytľavá melodičnosť sa zasa dočkávají vrcholu v krásne vypilovanej piatej skladbe 19 De Julio. Priestor samozrejme dostaní i pomalé rytmy s exotickými bubienkami, vedené opäť fujarami, a opomenutá neostane ani romantika s nežným klavírom (Alexâ??s Theme).
Za UNDER FIRE bol Goldie nominovaný na Oscara. Pokiaľ sa vám páči o niekoľko rokov novší MEDICINE MAN, UNDER FIRE vás nemôže sklamať. Je ešte lepší. Syntezátory v ňom neznejí až tak lacno a rušné pasáže sa tak šablónovito nestriedají s tými poetickými. UNDER FIRE je plynulejší, jednotnejší a komplexnejší album. A osobitejší. Syntezátorové i akustické prvky z neho neidentifikujete a nezaškatuľkujete tak rýchlo ("áno, toto a tamto už Goldie použil v tomto a tamtom") - budete ich brať ako stavební jednotku individuálneho albumu, vďaka čomu sa k nemu vrátite vždy pri tížbe po konkrétnom, veľmi špecifickom druhe hudby. A to je ten tretí dôvod, pre ktorý je UNDER FIRE výborným soundtrackom.
Hudba **** Album ****
|