10. Fall of Managua (2:29)

11. Rafael's Theme (4:11)

12. Nicaragua (4:14)

TT 44:48

• Orchestrácie: Arthur Morton
  • WEA Records 2000 (759 923 965-2)

UNDER FIRE je výborný soundtrack. Minimálne z troch dôvodov. V prvom rade je v rámci Goldsmithovej tvorby nesmierne originálny a ojedinelý - reské, dobrodružné rytmy nikaraguského štýlu vďaka fujarám a bendžo vybrnkávačkám perfektne charakterizují prostredie zaprášených ulíc, džungľových džípov a týpkov v sombrérach. Nič podobné, alebo aspoň nie v tak perfektnej podobe, Goldsmith nikdy nevytvoril. Za druhé - UNDER FIRE je non-stop melodický, maximálne chytľavý soundtrack. V onom duchu veselých, dobrodružných a miestami napínavých nálad sa nesie všetkých 12 skladieb, bez toho, aby ste pri nich čo i len na chvíľku pocítilu nudu. UNDER FIRE je vyslovene zábavná hudba. ľahodná, pohodová, exotická a nesmierne príjemná pre ucho.

Spomínané fujary a bendžo vedí jemný orchester, a miestami zaznejí i rozťahané syntezátory v štýle Angela Badalamentiho. V Goldieho podaní však nevyznievají depresívne. Používa ich skôr v pomalších, poetickejších skladbách ako House of Hammonds. Veselosť, dobrodružnosť a chytľavá melodičnosť sa zasa dočkávají vrcholu v krásne vypilovanej piatej skladbe 19 De Julio. Priestor samozrejme dostaní i pomalé rytmy s exotickými bubienkami, vedené opäť fujarami, a opomenutá neostane ani romantika s nežným klavírom (Alexâ??s Theme).

Za UNDER FIRE bol Goldie nominovaný na Oscara. Pokiaľ sa vám páči o niekoľko rokov novší MEDICINE MAN, UNDER FIRE vás nemôže sklamať. Je ešte lepší. Syntezátory v ňom neznejí až tak lacno a rušné pasáže sa tak šablónovito nestriedají s tými poetickými. UNDER FIRE je plynulejší, jednotnejší a komplexnejší album. A osobitejší. Syntezátorové i akustické prvky z neho neidentifikujete a nezaškatuľkujete tak rýchlo ("áno, toto a tamto už Goldie použil v tomto a tamtom") - budete ich brať ako stavební jednotku individuálneho albumu, vďaka čomu sa k nemu vrátite vždy pri tížbe po konkrétnom, veľmi špecifickom druhe hudby. A to je ten tretí dôvod, pre ktorý je UNDER FIRE výborným soundtrackom.

Iba dvojstránkový, ale s príjemného kriedového papiera. Jemníčko farebný, do šeda tiahnutý podklad a na ňom základné ídaje, filmové titulky a dlhší pokec režiséra Rogera Spottiswooda o tom, ako sa v ňom zrodila idea angažovať Goldsmitha, ktorý ho po prvý krát nesmierne nadchol pri zhliadnutí Pattona v kine.