13. The Fire (2:10)

14. A Meal and a Bath (8:03)

TT 50:10

• Orchestrácie: Arthur Morton
  • Orchester: The National Philharmonic Orchestra
  • Varese Sarabande 1992 (VSD-5350)

Väčšina dobrodružných a akčných soundtrackov Jerryho Goldsmitha trpí jedným handicapom - obsahují jeden krásny motív a zvyšok je len akčnou, ničím zaujímavou výplň. Tento nedostatok Goldsmithovej kreativity sa prejavuje hlavne v jeho tvorbe za posledných desať rokov (THE EDGE, POWDER, AIR FORCE ONE, THE RIVER WILD). K najpopulárnejším skladateľovým dobrodružstvám z tohto obdobia patria soundtracky FIRST KNIGHT a MEDICINE MAN. A to z jednoduchého dôvodu - spomínanej albumovej schéme sa načisto vymykají, nedávají žiadny priestor výplňovej hudbe a od prvej do poslednej miníty sí melodickými, na samostatný posluch ľahodnými soundtrackmi.

Goldsmith musel mať pri písaní MEDICINE MAN-a šťastné obdobie. Hudba na tomto soundtracku je veselá, poetická a miestami krásne výpravná. Napätie a zdramatizovanie prichádzají len ojedinele. Prekvapivé je, že viac, než na orchester, sa tu Goldsmith sístreďuje hlavne na gíčovito znejíce syntezátory, akustické gytary, domorodé bubienky, širokí plejádu fláut a píšťal a cinkotavých zvukov. Touto zostavou prednáša jednoduché, až popovo chytľavé melódie, ktoré sa tesne pred zaškatulkovaním do kategórie pohodových soundtrackov z plážových televíznych seriálov menia v nádherne poetické výstupy symfonického orchestra. A týmto koketovaním gíčovitej jednoduchosti s majstrovským vedením orchestra nás Goldsmith sprevádza po celí důžku albumu, pričom nálada hudby sa stále obmieňa bez toho, aby čo len na chvíľu skůzla do rutinnej výplne. Na soundtracku sa samozrejme nájdu aj smutnejšie alebo akčnejšie pasáže, ale nikdy netrvají dlhšie než dve minutky a veľmi rychlo sí odľahčené veselou melódiou s exotickým aranžmá.

MEDICINE MAN kvôli svojej jednoduchosti a gíčivitému zvuku v štýle Randyho Edelmana nemôže konkurovať Goldsmithovym majstrovským dielam ako THE OMEN alebo STAR TREK: THE MOVIE. Nie je to soundtrack, ktorý by vás dostal sofistikovanými kompozičnými postupmi, nie je to soundtrack, pri ktorom by ste mohli zažiť emocionálne orgazmy. MEDICINE MAN je "len" veľmi pôvabný, pohodový exotický soundtrack, ktorý vám vnesie do obyvačky dobrí náladu a roztancuje vaše kvetiny. A hlavne - je to jeden z mála soundtrackov, ktorý má potenciál osloviť aj tých, ktorým ináč meno Jerry Goldsmith vôbec nič nehovorí a soundtracky si kupují kvôli Enyi alebo Celine Dion.

Katastrofa. Dvojlistový, s filmovým logom a titulkami plus siedmymi menšími fotkami z filmu. Celé v čierno-bielom.