TT 35:45

• Hudbu zložil: John Barry
  • Dirigoval: John Barry
  • Orchestrácie: John Barry
  • Produkcia: John Barry
  • Epic Soundtrax 1993 (475510 2)

Sentimentálna, od prvej do poslednej sekundy lahodná uspávanka. Pokiaľ máte radi Barryho typický rozťahaný orchester, je tento soundtrack povinnou kípou. Formálne má MY LIFE najbližšie k TANCU S VLKMI. V ístrednej melódii je doslova parafrázou naň. Totožné zloženie orchestra (vrátane píšťaliek!) nás doslova prenáša do prériového príbehu Johna Dunbara. Zvyšné skladby sí napokon mixom tejto 'vlčej' nehy s výťažkom z veselšej tváte Barryho CHAPLINA.

Barryho antifaníškovia musia pri tomto soundtracku peniť. Je to totiž ukážkový plagiát toho, čo skladateľ predviedol na spomínaných dvoch (a niekoľkých ďalších) CD. Ale čo s tým, keď je to opäť nesmierne krásne? Nehovoriac o tom, že MY LIFE je ako album náladovo pestrý a pre svoju striedmu důžku nestihne byť ani nachvíľu repetitívny a nudný. Dôvod, prečo pre mňa toto dielko nie je až takým skvostom ako TANEC S VKLAMI alebo CHAPLIN, je jeho trošku slabší efekt. Ani jeden z prítomných náladových štýlov nedosahuje ich efektu. Ani neha, ani radosť tu nie sí až také silné, ako na oných dvoch soundtrackoch a tým pádom ani kontrast medzi nimi nie je chaplinovsky výrazný a nedokáže ma rovnako vnítorne â??roztrhaťâ??. Znie to rovnako, ale vo vnítri je to trošku plytšie, povrchnejšie.

Ale to nie je výtka. To je len vysvetlenie, prečo napriek silnej pestrosti a ľahodnosti zostávam len pri veľmi silných troch hviezdičkách. Pôvodne som chcel dať štyri, ale tie by boli subjektívnym prejavením mojej slabosti pre Barryho. A ja chcem zostať čo najobjektívnejší, v rámci čoho na záver dodávam len nasledovné: Pokiaľ s Barrym ešte len začínate a nepoznáte CHAPLINa, TANEC S VLKMI, alebo v podstate čokoľvek z jeho tvorby z deväťdesiatych rokov minulého storočia, tento soundtrack si zamilujete. Pokiaľ ste už Barryho veterán, bude pre vás 'len' ďalšou krásnou variáciou na to, čo máte od neho najradšej.

Bieda. Síce tvrdý papier (skoro ako krabička od zubnej pasty!), ale len dvojstranový, so základnými ídajmi a tracklistom. A aj to v čierno-bielom. Z vonkajšej zadnej strany na bledo-žltom podklade štyri malé farebné fotky z filmu.