Veľa negatívnych a zatracujícich názorov som počul na tento soundtrack predtým, než som sa k nemu dostal. Pravdu povediac, nevedel som si predstaviť špatní Barryho hudbu. A nevedel som si ani predstaviť, ako sa tento človek dokázal vysporiadať s akčným žánrom. A o to viac som bol prekvapený - na tomto CD sa totiž nenachádza ani jedna klasicky štylizovaná pasáž akčnej hudby!
Drvivá väčšina albumu pozostáva z typicky rozťahaných barryovských, na samostatný posluch veľmi príjemných, smutných a zároveň vášnivých melódií a lá Dances With Wolves. Zhruba každí štvrtí skladbu zaznie ístredný motív v extrémne pohodičkovom, až lenivom, jazzovom balení (k orchestru sa pridá klavír a jazzová trubka), charakterizujíci erotické iskrenie medzi dvojicou hlavných predstaviteľov. Tieto pasáže akoby boli doslova vytiahnuté z Barryho klasiky, skomponovanej pre agenta 007. Napätie a zdramatizovanie je riešené "začiernením" emocionálneho zafarbenia spomínaných rozťahaných melódií a občas i hlasitejšou smršťou bicích (niečo podobné ako skladba Pawnee Attack na Dances With Wolves). Za zmienku stojí i samostatný štrnásty track Ray Meets May at the Funeral, ktorý je síce iba ďalším smutne ladeným polienkom do krbu, no zato celkom osobitým. Pôsobivé temné, zimomriavky naháňajíce chorály z neho totiž robia najsilnejšiu - až hypnoticky pôsobiacou - pasáž na CD.
Ako hudba k akčnému filmu sa dá toto score brať jedine ako zlý vtip. Ako soundtrack je však celkom príjemným pričinením, ktoré je akurát trochu pridlhé na to, aby pri svojej repetitivnosti a skromnejšom počte individuálnych motívov udržalo vašu pozornosť od začiatku do konca. K tomu mu predsa len chýba pestrosť tých najlepších Barryho kískov.
Hudba **** Album ***
|