TT 72:23

• Diriguje: James Horner
  • Orchestrácie: James Horner a Don Davis
  • Spev v skladbe č.14: Celine Dion
  • Produkcia: James Horner
  • Sony Music Soundtrax 1997 (SK63213)

Hornerov Titanic sa stal postupom času nejpredávanejším soundtrackom v histórii, čo mimochodom spôsobilo aj masoví distribíciu jeho následujícich dvoch diel Deep Impact a The Mask of Zorro. Niet pochýb o tom, že je to z veľkej časti zásluhou filmu, no tvrdiť že je to jediný dôvod by bolo nefér. Nenájdete na ňom síce tak krásnu hlavní tému ako na Legende o vášni alebo Statočnom srdci, vo všetkých svojich náladách a žánrových smeroch ale poníka veľmi slušný nadštandard. A čo je najhlavnejšie, je to veľmi solídne zaranžovaný album, ktorý má svoju vnítorní štruktíru, tak chýbajícu napr. Drvivému dopadu.

Ĺ truktírou myslím ívod (veľkolepé nalodenie), jadro (dramatické okamihy) a záver (smítok). Album otvára ístredný motív vo forme "braveheartovských díd", ktoré pomaly prejdí na nežný orchester. Následujíci ísek CD je až po 7. skladbu nabitý príjemnou, optimistickou hodbou, z ktorej je krásne cítiť prvky radosti a nadšenia z nadchádzajícej veľkolepej udalosti - vyplávania Titanicu na šíré more. Je to zmes veľkolepých orchestrálnych a krásnych romantických pasáží doprevádzaných "anjelskym" ženským vokálom. Zdramatizovanie príde náhle, v najprv pokojne znejícej 7. skladbe Hard to Starboard (scéna márnej snahy vyhníť sa zkázonosnému ľadovcu). Týmto okamihom sa charakter albumu mení v akčný, s občasnými chvíľami smítku, naznačujícimi blížiace sa neodvratné tragické vyvrcholenie. Akciu tu Horner predvádza vo svojom klasickom štýle - silné "kovové" ídery orchestra prerušují plynulosť napínavej melódie. Smutné, postupné ukončovanie albumu začína 11. trackom A Promise Kept. Všetky motívy (vrátane ístredného) tu naberají na pokojnom, veľmi smutnom vyznení a spolu s hitovkou kanaďanky Celine Dion a opätovnými dudami v poslednej skladbe uzatvárají album.

Obsahovo Titanic neponíka v podstate nič nové ani výnimočné, je to proste "lepší Horner". Ak ste zberateľom seniorom, orgazmy pri ňom s najväčšou pravdepodobnosťou zažívať nebudete. Ak ste ale Hornerove najlepšie veci ešte nepočuli, mali by ste byť navísosť spokojný.

Booklet je rozkladací, 6 listový. Z jednej strany farebný (motáž viacerých veľkých fotografií), z druhej čierno-biely (výpis skladieb, tvorcov soundtracku, ívodné filmové titulky, preslov Jamesa Camerona a to všetko okrášlené zopár fotografiami). Priestor pod médiom je priesvitný a popri čb fotografii Jacka a Rose vo vode (finálna scéna líčenia sa) v ňom nájdete aj text ístrednej piesne. Celkový package CD je vysoko nadštandardný - kiež by tak vyzerali všetky soundtracky...