• Hudbu zložil: Craig Armstrong
  • Dirigoval: Cecilia Weston
  • Orchestrace: Matt Dunkley, Craig Armstrong
  • Nahráno v Air Studios, London
  • Produkce: Craig Armstrong
  • Lakeshore Records 2011 (LKS-34242)

Ve světě, kde se platí časem je každá hodina drahá. Biologické hodiny se vám zastaví na pětadvaceti a od toho dne sice nestárnete, ale máte k dispozici pouze rok času a za ten rok času si můžete vydělat další. Pokud máte práci. Will Solace (Justin Timberlake) už má 25 tři roky, pracuje v továrně na výrobu dobíječů času a žije v malém bytě se svou maminkou (Olivia Wilde). Jednoho dne jde po šichtě s kamarádem do baru, kde nějáký pracháč mává rukou na které je plné století. Po nečekaných událostech, které znáte z trailerů, se milé století ocitne na Willových hodinkách a katapultuje ho do vyšší vrstvy mezi pracháče, pardon časáče, kteří na svůj věk vypadají velice dobře. Systém má ale s Willem problém, velký problém? a problémy se zabíjejí.

K Niccolovu ambicióznímu projektu, byl přizván Craig Armstrong, jehož elektro-orchestrální zvuk staví na kombinaci smyčců, perkusí a technologických kudrlinek s klávesy a syntetizátory. Což je pro snímek jako je IN TIME ideální. Odehrává se tu bitva textur a emocí ze které vychází jako vítěz posluchač, který má rád jak digitální experimenty, tak orchestr. Jednoduché, ale hodně silné je hlavní téma, In Time Main Theme postavené na klávesách a flétně. Kapou z něj emoce, beznaděj, ale zároveň i síla. Zazní zde ještě ve dvou variacích, In Time Main Theme (Orchestral) v závěru, a podmanivém In Time Choral Theme, kde ženské vokály a smutné housle kouzlí úžasnou atmosféru. Rychlé smyčce dodávají jinak klasickému elektro tracku Lost Century na naléhavosti. V kombinaci s perkusemi pak vyzdvihují nejsilnější stránku téhle orchestrálky, kterou je akce.

Když už jsme u akce, tak tu nejvýrazněji reprezentují dva vrcholné okamžiky alba. Prvním je Abduction, která se od začátku rozvíjí až do závěrečného orchestrálního inferna. Druhou je výrazně elektroničtější Rooftop Chase, která klade trochu větší důraz na perkuse, ale používá v podstatě stejné téma. Závěr tohoto kousku je už jen čirá syntetizátorová smršť připomínající TRON: LEGACY. Pomalejší Dawn in Dayton, je zástupcem pomalejších atmosféričtějších pasáží a Armstrong v nich především využívá ženského vokálu a piána (An Hour Ahead, Ocean, Clock Watching). Tu a tam skladbám do vínku přidá umírněně syntetizátory, smyčce i flétnu. Etnické prvky Zones of Time pěkně zrcadlí přechod ze světa ghetta do čtvrti boháčů a zbohatlíků, která pokračuje i ve skladbě Welcome to New Greenwich. Romantická Backseat Love klade důraz na basy a violy. V Giving It Away si Armstrong moc pěkně pohrál s hlavním tématem a dochutil ho jemnými rozostřeními a vůbec elektronikou. Rozhodně jde o jeho nejpozoruhodnější variaci. Pomalu se k vám připlíží a pak vás dostane. You Saved My Life kombinuje emocionální a vědecko-fantastickou rovinu a to na prostoru jedné minuty.

Album je rozdělené na kratší skladby a v podstatě neztrácí tempo. Craig Armstrong dokonale míchá emocionální rovinu s chladnou realitou sci-fi a jeho hudba dokonale splňuje účely snímku, který je především o morálce. Ta je ze soundtracku přímo cítit. Rozhodování, dilema, zároveň však zběsilá touha přežít. IN TIME, se možná se nemůže řadit k těm nejlepším věcem, co v žánru vznikly, ale vaší pozornosti by uniknout rozhodně neměl.

3DD!3