• Hudbu složil: Mark Isham
  • Dirigoval: Adam Klemens
  • Orchestrace: Brad Dechter, Jonathan Bartz
  • Nahrál: The Sodden Dog Electronic Arts Ensemble, Filmharmonic Orchestra Prague
  • Produkce: Mark Isham
  • Lakeshore Records 2011 (LKS-34231)

Drama WARRIOR proti sobě postaví dva bratry v souboji MMA (smíšených bojových umění). Tommy Conlon (Tom Hardy) je bývalý mariňák, který chce tréninkem ze svého otce (Nick Nolte) vyhnat démona alkoholu, zatímco Brendan (Joel Edgerton), bývalý učitel, doufá, že svou rodinu zápasením vytáhne z finančních problémů. Oba bratři budou muset čelit tomu, co je spojovalo i tomu co je rozdělilo, v souboji ve kterém oběma půjde o všechno. Tak jako u předchozího filmového počinu Gavina O'Connora, PRIDE AND GLORY byl i pro tenhle snímek angažován legendární jazzový trumpetista Mark Isham. U Ishama je vždy těžké čekat, čeho se dočkáte, umí klasický jazz, etnickou hudbu, hip-hop a dokáže se stejně dobře odprostit od svých jazzových kořenů a pracovat s orchestrem stejně jako míchat elektroniku. Tady se mu povedlo, pomocí posledních dvou jmenovaných věcí, vytvořit solidní dramatickou konstrukci v kombinaci s výbornou tréninkovou hudbou.

Úvodní Listen to the Beethoven dodává "Ódě na radost" na naléhavosti. Výborně zde představuje jeden z hlavních motivů. Žestě, smyčce, perkuse, je slyšet, že se schyluje k něčemu osudovému. Výborný začátek alba. Hodně našlapaný je i devítiminutový kousek Sparta - Night One, který je jednoznačným vrcholem alba. Nabušený militantní začátek zní skoro jako nástup jednotky vojáků ve starém Řecku. Dominují tympány, zbytek dokresluje piáno a elektrická kytara Jasona LaRoccy kombinovaná se smyčci.

Mezi pomalejší, ambientní a převážně elektronické kousky patří Paddy & Tommy, kde nejvíce slyšíte smyčce a syntetizátory, nebo I Can't Watch You Fight se znatelnější příměsí piána a sólového čela Zoe Keatingové. Kousek Stop the Ship (Relapse) dokonce v závěru hodně připomíná Vangelise. Koba je správný cvičební track do posilovny. Počáteční drnkání na kytaru, které přejde jemného drnčení houslí. Hrdinské žestě tady překvapivě dobře fungují v kombinaci s elektrickou kytarou a mají v sobě tu správnou atmosféru bitkařských filmů. No a samozřejmě perkuse. Překvapivě optimisticky zní The Devil You Know lehounká kytara v kombinaci s piánem a elektronikou trochu odlehčuje jak bojovou tak i dramatickou část alba. Titulní Warrior je takovou tou hymnou pravé síly. Buduje z pomalého očekávání až k žesťové připravenosti. Ambientní tiché plochy jsou tu konfrontovaný s duněním perkusí. V bitevní Brendan & Tommy, jsou dokonce cítit rány, které si ti dva borci ve finále dávají. "About Today" od The Nationals skvěle padne k celkové náladě soundtracku a rozhodně nedělá orchestrální hudbě ostudu.

Dalo by se říct, že jde o další čistě funkční Ishamovu kompozici k filmu, ale svým zařazením výborně šlape i na samotný poslech. Hlavně pro fanoušky boxerských soundtracků jako byl ROCKY. Bude fungovat, když si budete dávat bench v posilovně, i při psaní sáhodlouhých textů ve svém textovém procesoru. I přes komornější atmosféru danou menším orchestrem má WARRIOR výbornou dynamiku a rozhodně patří, aspoň z poslední doby, k těm nejlepším z Ishamových orchestrací.

3DD!3

Hudba ***     Album ****    Zvuk ***