Studio Dreamworks se rozhodlo po obrovském diváckém úspěchu prvního SHREK z roku 2001 vytvořit pokračování, které mělo být ještě vtipnější a trikově náročnější než první díl. V rámci režie zůstal Adrew Adamson (podílel se i na scénáři), ke kterému se připojili další dva režiséři- Kelly Asbury a Conrad Vernon (kteří mimojiné namluvili několik vedlejších postav). Pokračování se tentokrát nejen vyrovnalo svému předchůdci, ale v mnohém ho předčilo (větší kadence gagů, grandiózní finále). Vedle řady vynikajících písniček hraje také důležitou složku instrumentální hudba, které se zhostil opět Harry Gregson-Williams, tentokráte však bez účasti kolegy Johna Powella.
V zásadě však Powellovu abcenci téměř nepoznáte. Výsledná nahrávka se nese ve stejných šlépějích jako byl první SHREK. S tím rozdílem, že hudba je méně výrazná a Gregson-Williams často (nepochopitelně) přechází do "mickymousingu", který kompozici ubírá jak na zajímavosti, tak i často nudí, potažmo irituje. Tento přístup byl ještě ve větší míře použit ve třetím pokračování, které je filmově i hudebně jedním z nejslabších z dosavadní shrekovské trilogie. Jedním z mála zajímavých a originálnějších prvků jsou tu mexické kytary, které sonicky definují postavu Kocoura v botách, a odkazy na vážnou hudbu (potěší barokní Family Dinner) či fanfáry s krátkým vstupem ženského pěveckého sboru (úvod Far Far Away).
Z řady nových motivů zaujme zlověstné a chytlavé téma hlavního záporáka Královny, jež je charakteristické gradací prolínající se žesťové a smyčcové sekce a je využito bohužel pouze řídce (The Factory), The Potion Room čas cca 1:49). Dalšími příjemnými momenty jsou ty, kde je variován ústřední motiv z prvního SHREKA (fantastický začátek s gradujícím motivem - Prince Charming, Fiona's Room, Not Meant To Be, The Ball, The Prince Of Her Dreams, Magic Tea Muffin Men, Get The Wand, All Is Revealed a Dragon!), opět časti za doprovodu tajemných sborů. Cca poslední čtvrtina alba patří patřičně epickému akčnímu vyvrcholení, počínaje svižnou Muffin Man, konče patetickou All Is Revealed. Ovšem ani tyto povedené akční kousky nedokáží score pozvednout nad vody šedě průměrné kompozice, kde je sám písničkový soundtrack lepší než ten instrumentální. Pokud chcete sáhnout po nějaké hudbě ze SHREKA, raději sáhnětě po prvním SHREKOVI. Nabízí zajímavější motivy a jeho album je o poznání kompaktnější. Samotná Gregsonova kompozice sice velmi dobře funguje v rámci animované parodie, bohužel však selhává jako celek.
Vamp
Hudba *** Album ** Zvuk ***
|