• Dirigoval: Tim Williams
  • Orchestrace: Tim Williams
  • Nahrál: The Hollywood Studio Symphony, Hollywood Film Chorale
  • Nahráno v Eastwood Scoring Stage, Warner Bros.
  • Produkce: Tyler Bates
  • Reprise/Warner Bros. Records 2009 (516750-2)

Moorův komiks WATCHMENI je považován za jeden z nejdůležitějších a po stránce myšlenkové nejzajímavějších komiksů vůbec. Byl napsán v roce 1986 a satiricky reflektuje období Studené války v USA počínaje padesátými léty konče léty osmdesátými. Komiks pojednává o šesti nejprve vládou sponzorovaných superhrdinech, které společnost posléze zavrhla a nyní musejí žít v ústraní. Také lze WATCHMENY považovat za satirickou polickou alegorii na téma "Co by bylo, kdyby," která je říznutá tématikou superhrdinů, žijících na samém okraji společnosti. Tento potenciálně velmi zajímavý projekt byl nakonec svěřen v žánru komiksu zkušenému mladému vizionáři Zacku Snyderovi, který si před 2 roky vyzkoušel svou fantazii na komiksu 300. Ke složení hudby najal svého komorního skladatele Tylera Batese, který složil hudbu k Snyderovým předchozím filmům ÚSVIT MRTVÝCH a již zmíněnému 300. Pro tak neschopného skladatele, jakým Tyler Bates bezesporu je, představovali WATCHMENI další velkou příležitost a zároveň šanci na pomyslný reparát (jehož předchozí počiny se vyznačovaly směsí elektronických hluků bez hlavy a paty či v tom lepším případě vykrádáním hudebních skladatelů Zimmera či Goldenthala).

Bohužel jsou Tylerovi WATCHMENI podprůměrným soundtrackem. Batesova kompozice se sestává z velké části z nic neříkajících ambientních ploch, různých samplovaných zvuků a příležitostných elektrických kytar. Řeč je o dramatičtějších skladbách jako Tonight the Comedian Died, Prison Fight, Only Two Names Remain, Dan´s Apocalyptic Dream, I´ll Tell You About Rozschach a první polovina Countdown. Batesova hudba je bohužel prosta jakéhokoliv napětí, dynamiky či hloubky. Také skladatel selhává ve vnitřním členění alba, skladby postrádají jakoukoliv návaznost či propojení (nemluvě o tom, že nejsou na albu řazeny v pořadí, v jakém zní ve filmu).

Klasický orchestr je využit překvapivě ne tak často, jak se od podobného prestižního projektu očekává. Naštěstí neschopnost Batese pracovat s velkým symfonickým orchestrem Hollywood Studio Symphony, čítajícím 87 hráčů mírně napravuje užitím sborové složky, která je velmi dominantní v těch několika skladbách, kde se objeví a nezřídka dosahuje hypnotických účinků (v tomto ohledu potěší postupně gradující Just Look Around You, která podbarvuje zrod Doktora Manhattana). Dále je sborová složka využita ve skladbách Rescue Mission (nesporný vrchol alba), Silk Spectre, What About Jennie Slater, Countdown a It Was Me, All That Is Good. Výše zmíněné skladby, kde se více začleňuje orchestr a elegické sbory, je jediným důvodem dvouhvězdičkového hodnocení. Tyler Bates bohužel opět zklamal a znovu se ukazuje, že není schopen přijít či pracovat s jediným motivem a nezvládá využít rozsáhlého symfonického tělesa, které mu bylo k dispozici. Batesovi WATCHMENI jsou tak jedním z největších zklamání roku 2009 a bezesporu další potenciálně promarněnou příležitostí a velmi se přibližuje kvalitou zcela katastrofálnímu Djawadiho IRON MANovi. Myšlenka, jak by naložil s tímto nesporně zajímavým projektem schopnější skladatel se vyloženě nabízí...

Vamp

Hudba **    Album *    Zvuk ****