Tématem filmu ALIEN NATION je soužití pozemšťanů a mimozemšťanů, kteří byli na Zemi pozváni, aby se postupně začlenili do lidské společnosti. Jeden z nich se vypracuje až na policejního detektiva a stane se partnerem ostříleného policisty, který nemá mimozemský národ příliš v lásce, protože jeden z jeho příslušníků mu zabil předchozího partnera. Goldsmith spolupracoval s režisérem filmu Grahamem Bakerem již dříve, a to na třetím díle trilogie Omen o sedm let dříve. Tato druhá spolupráce však nakonec nedošla naplnění, protože Goldsmithova hudba byla tvůrci filmu odmítnuta mimo jiné s tím, že zní příliš bizarně. Skladatel se s tímto odmítnutím smířil velmi lehce, protože neměl o filmu valné mínění, a okamžitě se začal věnovat dalším projektům. Místo Goldsmithe byl povolán nezkušený Curt Sobel, jehož hudba však ničím nezaujala a dokonce i pro trailer k filmu byla použita odmítnutá Goldsmithova hudba.
Soundtrack k ALIEN NATION vyšel nejprve jen jako velmi nekvalitní bootleg. Protože mezi fanoušky filmové hudby byla po tomto nestandardním dílku poptávka, rozhodla se jej vydat firma Varèse Sarabande v kvalitním provedením ve svém CD Clubu. I když je tato plně syntezátorová kompozice spíše sběratelskou raritou než soundtrackem, který stojí za soustředěný poslech, vyskytuje se zde několik zajímavých nápadů a postupů. Na mnoha místech je znát skladatelova hravost a chuť experimentovat. Je zde slyšet určitý vliv z LEGEND a v některých náznacích rovněž počátky stylu, který se později naplno rozvinul v TOTAL RECALL. Zajímavé je, že pro tento film Goldsmith použil hudební motiv ze své již dříve odmítnuté kompozice pro film WALL STREET (je slyšet ve stopách Take It Easy a The Wedding), takže byl vlastně odmítnut již podruhé. Přesto se skladatel tohoto motivu nezřekl, přepracoval jej do džezového aranžmá a použil jako love theme ve filmu THE RUSSIA HOUSE.
ALIEN NATION je jedna z čistě elektronických kompozic, které Godsmith skládal v osmdesátých letech (RUNAWAY, CRIMINAL LAW). Dnes zní tento druh hudby značně zastarale, proto je toto CD určeno spíše pro sběratele jako zajímavost, jakými tvůrčími obdobími legendární Jerry Goldsmith prošel, co byl schopen složit a v tomto případě i sám zahrát. Jako završení tohoto čistě autorského díla je na konci poslední stopy slyšet hlas samotného skladatele v nahrávacím studiu.
SCOREPETITOR
Hudba ** Album **** Zvuk ****
|