• Hudbu složil: John Powell
  • Dirigovali: Pete Anthony, Mark Watters, John Powell
  • Orchestrace: Brad Dechter, Bruce Fowler, Randy Kerber, Mark McKenzie, Yvonne S. Moriarty,
  • Nahráno v Paramount Pictures Scoring Stage M
  • Produkce: John Powell
  • Lakeshore Records 2005 (LKS 33828)

Režisér slavného thrilleru AGENT BEZ MINULOSTI Doug Liman natočil v roce 2005 svižnou akční komedii s takovými hvězdami jako Bradem Pittem či Angelinou Jolii v hlavních rolích - PAN A PANÍ SMITHOVI. I když měl výsledný snímek místy zbytečně natahovanou stopáž, jednalo se o oddechovou vtipnou letní záležitost. Dvorní skladatel Douga Limana John Powell složil jednu ze svých nejoriginálnějších kompozic.

Powellova kompozice je tvořena latinsko-americkými rytmy v podobě akustických kytar, které mixuje s "umírněným" orchestrálním backgroundem a syntezátory. Hudba je okořeněna o některé další netypicky používané nástroje (kastaněty). Powell tentokrát téměř rezignuje na motivy, spíše hudbu podřizuje dění na plátně. Ve svižnějších momentech se dostává prostoru perkusím a elektrickým kytarám. Řeč je o skladbách jako Bogota, Assingments, Her And His Hits, druhá půle Dezert Foxes, lahůdková Office Work, Minivan Chase a The Next Adventure. Celou kompozicí však prochází svižné tango rytmy, které jsou použity ve skladbách jako John And Jane's Identity, Dinner a Tango De Los Asesinos. Nejlepší skladbou na albu je již zmíněná Tango De Los Asesinos, kde Powell používá pomalých smyčcových pizzat a gradují tu tango prvky. Tango je dále použito například ve skladbě John And Jane's Identity. Škoda, že se v poslední čtvrtině alba score zvrhne (stejně jako film) spíše v akční jízdu, holý boj o přežití, kdy Smithovi kosí nepřátele po desítkách. Hutné elektrické kytary v Minivan Chase připomenou až bondovským patosem výbornou Bim Ball Smash z BOURNOVA MÝTU, o závěrečné The Next Adventure lze říct to samé.

John Powell složil netypickou akční kompozici k akční komedii pro celou rodinu. Použití tango elementů činí tento soundtrack zajímavým a z hlediska poslechu stravitelnějším. Odlišuje se takto od čistě průměrných Media Ventures standardů. Score PAN A PANÍ SMITHOVI by se dalo charakterizovat jako SKRYTÁ IDENTITA zkombinovaná s BOURNEM (zejména v akčních partech podobnost přímo čiší). Takže pokud vám zejména Powellovy moderní postupy líbí, neváhejte a score si pořiďte a přidejte si k výslednému hodnocení 1 hvězdičku. Pro ty náročnější posluchače představují PAN A PANÍ SMITHOVI mírně nadprůměrné akční score, které neurazí, ale ani nenadchne. Z hlediska Powellovy tvorby jej dělá atraktivním právě začlenění tango prvků, se kterými si však poradil později Howard Shore daleko lépe.