• Hudbu složil: Trevor Rabin
  • Dirigoval: Gordon Goodwin
  • Orchestrace: Gordon Goodwin, TC Calderara, Trevor Rabin
  • Nahráno v Eastwood Scoring Stage, Warner Bros
  • Produkce: Trevor Rabin, Paul Linford
  • Varese Sarabande 2008 (302 066 904 2)

GET SMART bylo původně parodickou televizní sérií, která parafrázovala superagenta 007, jejíž první epizody mohli američtí diváci zhlédnout již v šedesátých letech minulého století. My se ale budeme věnovat novému filmu, který se snažil dostat seriálovou myšlenku na stříbrné plátno. Titulní role agenta Smarta byla svěřena úspěšnému komikovi Stevu Carellovi a i ve vedlejších rolích se to hemží známými jmény - Dwayne "The Rock" Johnson, Anne Hathaway nebo Terence Stamp. Hudbu dostal na starosti bývalý člen britské rockové skupiny Yes Trevor Rabin. Tato jeho zkušenost doznívá v mnoha jeho pracích, které stvořil už jako filmový skladatel - nedá totiž dopustit na své elektrické kytary.

Trevor Rabin je nechvalně známý šablonovitostí svých kompozic a ani GET SMART z řady jeho "klasických" kompozic nevybočuje. Celé album nejlépe vystihuje hned první skladba Smart Dreams, najdeme v ní typické rabinovské nosné téma a v závěru skladby zavřeští příznačná kytara. Ve druhé skladbě zazní hlavní motiv, který pro seriál složil v šedesátých letech Irving Szathmary, Smartovu fanfáru ovšem už nedoprovázejí žestě, jak tomu bylo v dobách minulých, ale elektrická kytara. Tento motiv se objevuje nesčetněkrát v průběhu alba v několika obměnách. Během poslechu vás také mohou napadat všelijaké otázky typu: "Kde jsem to jen slyšel?". A tyto otázky jsou naprosto na místě. Kdo slyšel alespoň tři Rabinovy soundtracky, už moc dobře ví, že hudební fragmenty jeho Titánů (REMEMBER THE TITANS) a party kolem kosmo-vrtaře Harryho Stampera (ARMAGEDDON), jsou rozesety po celé Trevorově diskografii.

Trevor Rabin v rozhovorech prozradil, že nahrál mnohem větší množství hudby než se nakonec objevilo na CD. Důvodem může být to, že GET SMART vlastně dokola opakuje tři elementy - tuctového Rabina, variace na hlavní motiv (mnohdy příliš uřvané) a komediální variace na špionské filmy. Zdá se, že Rabin svoje nápady vyčerpal už během ARMAGEDDONU a od té doby jen ždímá své kompoziční postupy do poslední kapky. Sečteno a podtrženo - Rabin předkládá svůj standard líznutý špionskou tématikou, Rabinovští fanatici si přičtou jednu hvězdu nahoru, jeho odpůrcu jednu dolů a my ostatní to necháme na dvou.

Hudba **    Album **    Zvuk ****