PRISON BREAK je především akčním seriálem, který si po celém světě vydobyl obrovskou popularitu a dnes o něm alespoň slyšel snad každý. Pro komponování hudby byl najat skladatel z Remote Control Productions, Ramin Djawadi. Score k první a druhé řadě PRISON BREAKU bylo vydáno na přání fanoušků seriálu. PRISON BREAK je čistě ambientní kompozicí, tak typickou pro bývalé Media Ventures. Prim zde hrají elektrické kytary, četné elektronické samplované efekty, smyčce, melancholický klavír, syntetické perkuse a příležitostné žesťe nebo příležitostné samplované sbory (Strings Of Prisoners).
Hlavní téma přitom vůbec není špatné a funguje na score jako slušný opening - Main Titles, úvodní znělka PRISON BREAKU, která je nesena na elektronickém backgroundu kláves a ženského vokálu. Na albu hlavní téma zaznívá pouze ve fragmentech, konkrétně na konci Saving Brother's Life, In The Tunnels, Prison Break, The Manhunt Begins, Escape Is Just Beginning a jistou mírou přispívá k melodičnosti poslechu. Máme tu mnoho akčních tracků, které vypadají tak, jak se dá od člena bývalých MV čekat. Že hudba zní jako z THE ROCK, ovšem v mnohem méně rozmáchlém, spíše komornějším kabátu, asi nikoho nepřekvapí. Některé akční tracky jsou ovšem testosteronově nadupané, ale stále bohužel jde o standartní MV výplň bez špetky invence (In The Tunnels, Prison Break, The Manhunt Begins, Escape Is Just Beggining).
Jsou zde ale zajímavější tracky; jedná se o primitivní téma vězňů (Strings Of Prisoners, An In-Be-Tweener), kde jsou výrazné samplované sbory a elektronická linka. Na score najdeme i emotivnější skladby, kde je k mání melancholický klavír a decentní smyčcová linka(Sarah and Michael, Saving Brother's Life a Unconditional). Za zmínku stojí též použití etnických fléten v řadě tracků, čistě etnickou skladbou zůstává Maricruz na pozadní perkusí a brnkání na elektrickou kytaru.
Score k PRISON BREAKU není ničím výjimečné ani originální, ale přesto se jedná o místy dynamickou kulisu, která dokáže zvednout adrenalin. Od vyššího hodnocení však odrazuje nekompaktnost (hodinové score se skládá z 31 krátkých tracků) a Djawadiho selhání v dramatičtějších momentech, které jsou nezajímavé a nudné. Na televizní obrazovce bude Djawadiho hudba bezpochyby fungovat, nicméně případné srovnání s lepšími seriálovými kompozicemi současnosti (BATTLESTAR GALACTICA či LOST) by nemohlo dopadnout dobře. PRISON BREAK tak snad lze doporučit zarytým fanouškům MV, kteří toto ambientní score dozajista ocení.
VAMP
Hudba ** Album ** Zvuk ****
|