Druhá řada vynikajícího seriálu ZTRACENI je zcela jiná než ta první. Vše se točí kolem tajuplného bunkru, jehož poklop byl na konci první série otevřen. Divákovi se může jevit jako únavné sledovat zadávání tajuplné kombinace čísel do počítače každých 108 minut stále dokola. Druhá série má však vynikající rozjezd a finále, plné šokujících zvratů. Nebezpečí je mnohem větší a větší a záhad přibývá...
Score k druhé sérii LOSTU je o poznání atmosferičtější a temnější. Melancholicky klidných, optimistických momentů rapidně ubylo. Největší prostor tu má disharmonie orchestru. Akční skladby, ve kterých bzučí trombóny, duní perkuse a skřípají smyčce, většinu "konzumnějších" posluchačů odradí. Ano, dramatické sekvence jsou působivé, zcela atypické pro seriál, který je určen masám. Tato strašidelná disonance však bude na obrazovkách fungovat dokonale. Řeč je o dramatických skladbách jako Peace Trough Superior Firepower, Claire's Escape, The Tribes Merge, Eko Blaster, The Hunt, McGale's Navy.
Těmi pro ucho příjemnějšími momenty budou ty, které využívají ústředního tématu pro první sérii. Ten se ale objevuje na albu pouze třikrát a to ve velice krátké délce: a to na konci Just Another Day On The Beach v čase 2:15, které je prezentováno naléhavými smyčci a posléze rychlými údery perkusí, dále pak na začátku Ana Cries a na konci Shannon´s Funneral. Máme tu nové téma Rose a Bernarda v Rose and Bernard, a dva emocionální vrcholy alba: All's Forgiven ... Except Charlie (akustická kytara) a The Gathering v celkové délce desíti minut. Krásná záležitost, která pohladí na srdci, ale pořád je to slabé ve srovnání s jedničkou. Za zmínku stojí ještě několik výtečných kousků jako A New Trade, kytarová brnkačka v Hurley's Handouts , či opět pikola s klávesy v hravé World's Worst Landscaping. Dále je tu temně laděné téma Charlieho (zajímavá skladba Charlie's Temptation - ponuře znějící basa opravdu dělá své).
Zajímavá a pro další vývoj v seriálu klíčová je postava Henryho Galea/Bena Linuse, a to samé se dá říci o jeho znepokojivém tématu - prostor se mu dostává na několik sekund v tracku The Hunt v čase 0:55 a McGale´s Navy 2:05 či Bon Voyage, Traitor 4:10 - téma vyjadřuje disonantní trubka, které sekundují smyčce. Nakonec se poprvé objevuje pouze na pár sekund téma Desmonda a jeho lásky k Penelope, mající tragicko-osudový nádech (Bon Voyage, Traitor čas 2:37- 3:18).
LOST: SEASON TWO je inteligentně napsané score, které má hlavu a patu a může se chlubit slušnou paletou témat. Bohužel však je přes polovinu jeho délky věnovaná těžce poslouchatelným dramatickým skladbám s důrazem na disharmonii a atmosferičnost. Soundtrack lze tedy doporučit převážně fanouškům seriálu, kteří si tak připomenou feeling několika zajímavých scén. A těm, co lehce experimentální Giacchinovo strašení přijde zajímavé k poslechu. Hodnocení je v tomto případě velice obtížné. Proto je score přesně na hraně mezi 3 a 4*. Výsledné 3* za nekompaktnost alba, které bohužel postrádá výraznější téma, které by se více rozvíjelo.
VAMP
Hudba **** Album *** Zvuk ****
|