• Orchestrace: Jeff Atmajian, Brad Dechter, Jon Kull
  • Nahrál: Hollywood Studio Symphony, Hollywood Film Chorale
  • Nahráno v Sony Scoring Stage, Henson Recording Studios, Fox Scoring Stage
  • Produkce: James Newton Howard, Jim Weidman
  • Varese Sarabande 2007 (VSD 6878)

"Poslední člověk na Zemi není sám."

Star-power Willa Smithe udělala z adaptace knihy Richarda Mathesona trhák, který svým openingem sesadil i NÁVRAT KRÁLE. Režisér Francis Lawrence (CONSTANTINE) dokázal bravurně navodit post-apokalitickou atmosféru, s jejíž budováním mu měl pomoci zkušený skladatel James Newton Howard, jenž pro film složil přes 40 minut hudby, z níž se ve filmu objevil pouze zlomek. Newton Howard se v roce 2007 vůbec nenudil, vedle I AM LEGEND si do své filmografie připsal dalších pět zářezů - THE LOOKOUT, MICHAEL CLAYTON, THE WATER HORSE, THE GREAT DEBATERS a CHARLIE WILSON'S WAR. Tento plodný rok se však zapíše jako jeden z jeho nejhorších, soudě dle kvality.

Hned úvodní skladba nastíní jednoduchý hlavní motiv, který podtrhuje samotu Roberta Nevilla a zní většinou v podání smyčců nebo klavíru. Toto téma prostupuje v malých obměnách celým score, například ve třetí Evacuation se zahalí do elegického hávu, kde spojí síly s chorály i s ženským vokálem, nejčastěji však pouze melancholicky umocňuje atmosféru. Zajímavá je jeho podobnost s motivem Mind Reading z Howardova ŠESTÉHO SMYSLU. Závěrečný Epilogue nechává hlavní motiv vyniknout v celé své kráse a ve svém podání se blíží edwardovským chorálovým orgiím Dannyho Elfmana. Sborových pasáží je na CD o mnoho víc, než se nakonec dostalo do filmu. I tímto přístupem získal film komornější ráz oproti tomu, co se od něj po nabušeném traileru čekalo.

V akčních sekvencích Howard vsadil na hlučnou perkusní vřavu, jež je ke slyšení ve skladbě Darkseeker Dogs a hlavně v The Jagged Edge, která finišuje svou stopáž za přispění sborů a žesťů. Většina skladeb byla pro účely filmu sestříhána, jak už bylo zmiňováno - odnesly to hlavně sborové party, některé skladby skončily ještě hůř a byly úplně vyškrtnuty z finálního mixu (The Pier).

Zdá se, že James jel při komponování tohoto score na půl plynu, od skladatele Howardova formátu jsme čekali, že plně využije svůj potenciál. Bohužel. Legenda se sice hezky poslouchá, ale nenabízí naprosto nic nového. Můžeme pouze spekulovat, zda se za klesající kvalitou v uplynulém roce skrývá vytíženost skladatele, nebo zda mu jen došla "štáva". Nezbývá než doufat v první variantu. Zajímavé je, že v tomto nepříliš povedeném roce byl Newton Howard posedmé nominován na cenu Akademie za hudbu k filmu MICHAEL CLAYTON.