6. Free Flight (4:41)

7. Escape from Air Force One (5:25)

8. Welcome Aboard, Sir (2:06)

TT 35:40

• Orchestrácie: Alexander Courage
  • Varèse Sarabande 1997 (VSD-5825)

AIR FORCE ONE je akčák o americkom prezidentovi Harrisonovi Fordovi, ktorý zase všetkých zachráni. Goldsmith preňho zložil adekvátne hrdinský motív. Až nadživotne hrdinský, natoľko preexponovaný, že v ňom počuť šušťanie mihalníc oka, ktoré na vás s ísmevom požmurkáva, aby ste ho - podobne ako film - nebrali príliš vážne.

Táto mimoriadne chytľavá melódia, formálne znejíci tuctovo goldsmithovsky, zaznie z 35 minítového CD 4 krát, pričom jej ílohou je (ako obvykle) dodať šmrnc zvyšnej hudbe. Tí tvorí (ako obvykle) zopár momentov melancholickej pohody a hlavne hordy akčnej výplne, formálne znejícejâ?? tuctovo goldsmithovsky. OK, povedzme, že aj tá výplň má akí takí štruktíru a nie je až takým nemastným-neslaným balastom, ako napríklad CHAIN REACTION alebo U.S. MARSHALS. Ale aj tak je to stále len goldsmithov vykalkulovaný, zase rovnako znejíci štandard.

AIR FORCE ONE je jeden z najdiskutovanejších Goldieho soundtrackov. Nie však kvôli hudbe, ale kvôli jej vydaniu. Varesáci vydali 35 minítové CD, čo v skladateľovych rozmaznaných faníšikoch vyvolalo hnev a pobírenie (rozmaznaných preto, lebo u Goldieho sí zvyknutí na dlhšie CD-čka). Mňa osobne to nepoburuje. Už na tých tridsiatichpiatich minítach sí pasáže, ktoré by som kľudne vypustil.

AIR FORCE ONE pôvodne skladal Randy Newman, no jeho score sa nikomu nepáčilo a tak bol k projektu na poslední chvíľu povolaný Goldsmith. Ten naň tým pádom nemal dosť času a tak po zložení ístredného motívu a zopár akčných pasáži povolal "dojížďáka" Joela McNeelyho, aby zmákol ostatok. Na tomto soundtracku je zastípená výhradne Goldsmithove score, Newmanova a McNeelyho práca je dostupná na pirátskych bootlegoch.

Dvojlitový, čiernobiely. Veľké logo "AIR FORCE ONE" a štyri malé fotky. Ne jednej Goldsmith, na ostatných herci v akcii. Typická varesácka slabota.