AIR FORCE ONE je akčák o americkom prezidentovi Harrisonovi Fordovi, ktorý zase všetkých zachráni. Goldsmith preňho zložil adekvátne hrdinský motív. Až nadživotne hrdinský, natoľko preexponovaný, že v ňom počuť šušťanie mihalníc oka, ktoré na vás s ísmevom požmurkáva, aby ste ho - podobne ako film - nebrali príliš vážne.
Táto mimoriadne chytľavá melódia, formálne znejíci tuctovo goldsmithovsky, zaznie z 35 minítového CD 4 krát, pričom jej ílohou je (ako obvykle) dodať šmrnc zvyšnej hudbe. Tí tvorí (ako obvykle) zopár momentov melancholickej pohody a hlavne hordy akčnej výplne, formálne znejícejâ?? tuctovo goldsmithovsky. OK, povedzme, že aj tá výplň má akí takí štruktíru a nie je až takým nemastným-neslaným balastom, ako napríklad CHAIN REACTION alebo U.S. MARSHALS. Ale aj tak je to stále len goldsmithov vykalkulovaný, zase rovnako znejíci štandard.
AIR FORCE ONE je jeden z najdiskutovanejších Goldieho soundtrackov. Nie však kvôli hudbe, ale kvôli jej vydaniu. Varesáci vydali 35 minítové CD, čo v skladateľovych rozmaznaných faníšikoch vyvolalo hnev a pobírenie (rozmaznaných preto, lebo u Goldieho sí zvyknutí na dlhšie CD-čka). Mňa osobne to nepoburuje. Už na tých tridsiatichpiatich minítach sí pasáže, ktoré by som kľudne vypustil.
AIR FORCE ONE pôvodne skladal Randy Newman, no jeho score sa nikomu nepáčilo a tak bol k projektu na poslední chvíľu povolaný Goldsmith. Ten naň tým pádom nemal dosť času a tak po zložení ístredného motívu a zopár akčných pasáži povolal "dojížďáka" Joela McNeelyho, aby zmákol ostatok. Na tomto soundtracku je zastípená výhradne Goldsmithove score, Newmanova a McNeelyho práca je dostupná na pirátskych bootlegoch.
Hudba *** Album ***
|