Najväčšou slabinou tohto CD je krkolomná orchestrálna akcia. Ale tá na ňom našťastie nedostáva až toľko priestoru a je obklopená niečím diametrálne odlišným, čo je zasa naopak jeho veľkým pozitívom. A to je veľkolepé dobrodružstvo v štýle Williamsovho INDIANA JONESA, klonované veľkolepým silvestri-ovským orchestrom a orchestrálnymi prvkami z Goldsmithovho ZÁKLADNÉHO INĹ TINKTU. A samozrejme ešte zo zopár ďalšími vecami. Je to predsa McNeely...
Nepamätám si, ako sedela táto hudba - teda tá jej melodická časť - v tuctovom akčáku s Charlie Sheenom, ale asi dosť preexponovane. Z CD však znie skvelo. Príjemne pozitívny, dobrodružný, hrdinský ístredný motív, v balení obrovského McNeelyho orchestra - to je síce jediný, ale veľmi hodnotný poklad tohto soundtracku. S rôznymi obmenami a v rôznej veľkosti si ho užijeme v prvej a poslednej tretine CD. V tej druhej, hlavne v trackoch 8 a 9, si musíme pretrpieť akčný balast, ktorý sa tentokrát viac než smerom k mcneely-ovskému ostrému orchestru, uchyluje k akčným postupom Jerryho Goldsmitha. A to tak, že nevediac, čo momentálne hrá, dali by ste ruku do ohňa za to, že je to Goldsmith.
TERMINAL VELOCITY nie je originálny soundtrack. McNeely zase len pozlepoval to, čo už poznáme od inakadiaľ. Ale tentoraz to pozlepoval celkom šikovne. Jeho dielko, dosahujíce írovne akčného štandardu typu Zimmerovej K2, je na jeho pomery nezvykle pestré a taktiež disponuje slušným vnítorným gradovaním. Začína veľkolepo a dobrodužne, pokračuje akčne a napokon sa vracia k veľkoleposti a heroickosti. K tej bombastickej heroickosti, ktorá je tak silne spätá s krásnym ístredným motívom a ktorá sa v posledných dvoch skladbách dočkáva takého prevedenia, že už len kvôli nim sa toto CD oplatí zaobstarať aspoň za bazaroví cenu!
P.S. Tá šialená elektro-gitarová vsuvka v 4. tracku nebola McNeelyho nápadom. Skladateľ sa jej naopak stránil. Posledné slovo mal však režisér...
Hudba *** Album ***
|