TT 27:47

• Hudbu zložil: Basil Poledouris
  • Dirigoval: Basil Poledouris
  • Orchestrácie: Greig McRitchie a Lolita Ritmanis
  • Produkcia: Basil Poledouris, Tim Boyle a Curtis Roush
  • Varese Sarabande 1995 (VSD-5648)

Ĺ tandardný akčný Poledouris. Melodickejší než ROBOCOP, ale nie až tak melodický ako STARSHIP TROOPERS. A trošku menej osobitý, než oba spomínané kísky. Najlepší na CD je jeho ívod. Prvá skladba Main Titles je solídnym hrdinským hlavným motívom, ktorý sa nesie v duchu veľkého orchestra (dosť podobné STARSHIP TROOPERS), ošperkovaného syntezátorovými klávesami (dosť podobnými tým z ROBOCOPA). Druhý, romanticky ladený track Caseyâ??s Family akciu spomaľuje a vnáša do nej trochu poetiky a kľudu. Na tomto soundtracku však prvý a posledný krát. Treťou skladbou už totiž začína nepretržitá smršť akcie a napätia.

Poledouris v UNDER SIEGE 2 neprichádza s ničím novým a prevratným. Miestami je orchestrálne typicky hysterický a hlučný a s elektronikou taktiež len variuje postupy, známe predovšetkým z jeho predchádzajíceho ROBOCOPA. Príjemnou zmenou, ktorá však tento soundtrack predsa len odlišuje od jeho ostatnej akčnej tvorby a robí ho aspoň trošku osobitejším, je bohaté použitie perkusií. Tie tu, v podobe, v akej ich poznáme z akčných kískov Harryho Gregsona Williamsa, plnia ílohu hustého rytmického lístia na kostre, gradovanej burácajícim orchestrom a trubkami. A v tomto duchu, najlepšie prezentovanom v piatom tracku Intruder Discovered, sa nesie celý soundtrack. Teda s výnimkou spomínaných dvoch ívodných skladieb a záverečnej pop-rockovej Seagalovej ohavnosti (je fak PRÝĹ ERNÁ!).

UNDER SIEGE 2 je čisto priemerným akčným soundtrackom, ktorý - ako som už napísal v ívode - je o niečo lepší než dvojhviezdičkový ROBOCOP a o niečo slabší, než "silne trojhviezdičkoví" STARSHIP TROOPERS. Kulminuje niekde medzi nimi, v spoločnosti jemnejšie, dobrodružnejšie pojatého akčáku ON DEADLY GROUND. Rovnako ako ten, aj UNDER SIEGE 2 je len poctivo odvedeným remeslom, pri ktorom sa jeho autor nijak zvlášť nezapotil, ale sa zaň ani nemusí nijak zvlášť hanbiť. Čo dodať? Keď ste Poledourisovým faníšikom, pôjdete do toho už len z princípu. Keď nie ste, nechoďte do toho za iní, než nejakí veľmi príjemní bazaroví cenu. Viac ako 250 slovenských by som za to nedal.

Dve čb fotky a logo filmu. Najhoršia možná verzia Varese bookletu...