• Hudbu zložil: Stanley Clarke
  • Dodatečná hudba: Replicant, D.J.Pono a Drixxxé
  • Dirigoval: Stanley Clarke, Marie Jeanne Serero
  • Orchestrace: Stanley Clarke, Ira Hearshen, Francois Castello, Marie Jeanne Serero
  • Produkce: Stanley Clarke
  • East West France 2002

Stanley Clarke (30/06/1951) je džezová legenda a jeden z najlepších basgitaristov na svete a už tamer 20 rokov skladá filmovú hudbu (PASSENGER 57, POETIC JUSTICE, HIGHER LEARNING, BOYZ N THE HOOD, BOOK OF LOVE, PANTHER, ROMEO MUST DIE). V roku 2002 zložil hudbu pre film z továrne Luca Bessona s názvom TRANSPORTER v hlavnej úlohe s Jasonom Stathamom.

Spolu so Stanleym Clarkom sa na hudbe k filmu podieľali aj D.J.Pone, Drixxxé a Replicant. Score album otvára takmer 9 minútová skladba Mission Stanleyho Clarka. Otvára ju hlavný energetický drsný motív v prevedení elektrických gitár a perkusií spolu s vynikajúcou orchestrálnou zložkou, kde sa nekopia všetky nástroja na seba alá RCP, ale je tu počuteľná zaujímavá práca s husľovou sekciou a plechmi. V 2. tretine skladby sa Clarke vyhráva s basovou gitarou a perkusiami, aby skladbu ukončil rockovým motívom s vynikajúcim sólom na elektrickej gitare. Hneď za touto skladbou nasleduje asi najlepšia skladba albumu (Serenity). Je to orchestrálna balada podkreslená popovými perkusiami, spolu s dychberúcim sólom na trúbke, krásne rozptýleným v priestore. Franck Tries To Leave je akustická skladba v podaní klávesov, perkusii akustickej, elektrickej a basovej gitary s občasnými vstupmi husľovej sekcie. Clarke prispel ešte ďalšími štyrmi kompozíciami kde kombinuje akustické nástroje, orchester a decentne pridáva aj elektroniku a k tomu všetkému nezabudne poriadne rozozvučať aj basovú gitaru (na ktorej hrá sám) ako napr. v skladbe Lai Snoops Around.

K score filmu TRANSPORTER prispel aj skladateľ s menom Replicant, ktorý je na albume zastúpený dvoma skladbami (Transfighter a Love Rescue), čo je zúrivá kombinácia orchestra a plnokrvnej elektroniky ale nie v duchu RCP skôr niečo ako predviedli kedysi Don Davis a Juno Reactor v dvoch pokračovaniach MATRIXU. D.J. Pone a Drixxé dodali 3 skladby plné elektroniky a skratchingu a občasných rockových vsuviek, ktoré vcelku zapadajú do kompozície albumu a sú celkom zábavným počuvaním aj so svojími zvláštnými "motívmi". Poslednou skladbou je pop-rocková pieseň (Life of a stranger) od Nadie.

Je zaujimáve počuť džezmana akým je Clarke narábať s orchestrom. Za poznámku stojí, že Clarke dirigoval a aranžoval všetky svoje skladby.

WILSON

Hudba ***    Album ****    Zvuk *****